کتاب

نقش ادبیات اساطیری در انتقال مفاهیم تربیتی به بچه ها

یک نویسنده گفت: اسطوره ها به خوبی می توانند در فکر کودک جریان پیدا نمایند و پیغام تربیتی را که نویسنده قصه مدنظر دارد انتقال دهند.

28 مهر 1401

معرفی 10 برگزیده از مازندران در مسابقات فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی

10 نفر از کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی مازندران در مسابقات فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور خوش درخشیدند.

18 مهر 1401

درویش های چرخان در استانبول

چه سماع است که جان پایکوبی کنان می شود/ چه صفیر است که دل بال زنان می آید. پایکوبی سماع ریشه در عقاید جلال الدین محمد بلخی دارد. امروزه، برای بزرگداشت این عارف نامی در نقاط مختلف دنیا، مراسمی برپاست که پایکوبی سماع جزئی از این مراسم است. استانبول هم مانند...

30 شهریور 1401

یاری هوش مصنوعی برای رمزگشایی از گفتار

محققان نوعی هوش مصنوعی طراحی نموده اند که می تواند با مقدار گیری فعالیت مغز از گفتار رمزگشایی کند.

24 شهریور 1401

7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل بازاریابی از خود بپرسید

اگر مردد هستید که شغل بازاریاب برایتان مناسب است یا نه، و اینکه می خواهید توانایی خود را برای وارد شدن به شغل و کسب کردن مهارت های ثانویه بسنجید، پیش از انتخاب شغل بازاریابی این 7 سؤال را از خود بپرسید!

9 مرداد 1401

آیا دنیا به وسیله یک ریاضی دان ساخته شده است؟

نگاهی به دنیا ما نشان می دهد که بسیاری از پدیده ها تنها با ریاضیات توصیف می شوند، تا جایی که بعضی عنوان می نمایند دنیا به وسیله یک ریاضی دان ساخته شده است اما آیا واقعا می توان دنیا را بدون ریاضیات متصور شد؟

15 تیر 1401

7 مورد از ساده ترین و پردرآمدترین مشاغل در خارج از کشور

چه مشاغلی آسان تر هستند؟ هر فرد دیدگاه متفاوتی در این رابطه دارد، اما در این مقاله می توانید با 5 مورد از این مشاغل آشنا شوید.

4 تیر 1401

مخابرات اینترنت ثابت را دو برابر گران کرد (به روزرسانی)

همه می دانیم که اینترنت ثابت و موبایل در سال 1401 گران می گردد اما شرکت مخابرات ایران پیش از شروع سال و بدون ابلاغ مصوبه ای و معین تعرفه های تازه اینترنت؛ همه سرویس های اینترنت ثابت خود را گران تر نموده و بسته های اینترنت با حجم های تازه و بعضا نصف حجم قبلی...

16 اردیبهشت 1401

چطور با دوستان خود با بودجه های مختلف سفر کنیم؟

اگر قصد دارید سفری گروهی و محبت آمیز داشته باشید، ولی هرکدام از شما شرایط اقتصادی متفاوتی دارید، این نکات یاری می نماید که سفر بهتری تجربه کنید.

12 اردیبهشت 1401

حقایق جالب درباره کازان؛ روسیه

کازان یا قازان، مرکز جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه است که هشتمین شهر پرجمعیت روسیه به شمار می رود.

29 فروردین 1401

انتها غربت انسان در ایوب

خبرنگاران ؛ بنا بر گفته ناشر داستان ایوب یادمان پیوندی را زنده می دارد که از رازورانگی روح پر ذکاوت ایرانی میراثی بزرگ و آبشخوری معنوی برای کل انسان و ادبیات دنیا می سازد. این داستان اکنون با فاصله بیش از ده سال و اندی از نگارش آن منتشر شده است.

23 فروردین 1401

موزه نفت پرمین بیسن؛ سفری در تاریخ نفت آمریکا

موزه نفت پرمین بیسن در استان تگزاس سرگذشت 230 میلیون ساله حوزه نفتی پرمین بیسن را برای بازدیدکنندگان این موزه روایت می نماید.

14 اسفند 1400

مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور شد

تهران (پانا) - طی حکمی از سوی وزیرآموزش و پرورش، مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور شد.

10 اسفند 1400

موزه برج آزادی، آینه تمام ادوار

برج آزادی و مجموعه موزه آن، بنای یادبود تهران است که از برای طراحی و ساخت آن، از تلفیق تمام هنرهای ایران استفاده شده است.

28 بهمن 1400

چرا دولت تازه فیلم قهرمان را به عنوان نماینده اسکار معرفی کرد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره چرایی معرفی فیلم قهرمان به عنوان نماینده ایران در اسکار مطرح کرد که این فیلم در دولت گذشته انتخاب شده بود و مراحل قانونی را طی نموده بود پس وزارت ارشاد نیز به آن احترام گذاشت.

3 بهمن 1400

نقد فیلم گزارش فرانسوی؛ نامه ای عاشقانه به روزنامه نگاری

گزارش فرانسوی (The French Dispatch) را شاید بتوان برترین فیلم وس اندرسون، بدون شک استادانه ترین کار او، تا به امروز دانست. و حتی به خاطر طنز غیرمعمول و عجیبی که دارد، می توان آن را در دسته فیلم های اکشن، آن هم از نمونه های خوبش قرار داد؛ البته اکشنی خاص اندرسون...

30 دی 1400

هاراکی موراکامی و الهام از کلکسیون تی شرت هایش برای کتابی نو

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز - هاروکی موراکامی تی شرت های زیادی دارد، در واقع تعدادشان آن قدر زیاد است که در کمد لباس هایش جایی برای آنها ندارد و در جعبه های مقوایی نگهشان می دارد.

13 دی 1400

رونمایی از کتاب سرگذشت گروه ایوان بند

مراسم رونمایی از کتاب ماجرای یک کنسرت (سرگذشت گروه موسیقی ایوان بند) نوشته فواد غفاری برگزار می گردد.

25 آبان 1400

شروع نمایشنامه خوانی در مجموعه تئاتر مولوی

مدیر مرکز تئاتر مولوی از انتشار فراخوان برنامه نمایشنامه خوانی این مجموعه تئاتر در هفته جاری و بعلاوه برگزاری این برنامه از ابتدای آذر امسال اطلاع داد.

24 آبان 1400

اثر عامل مالی بر محیط زیست

با آنکه عامل مالی هر دو نوع آزمندی و فقر را شامل می گردد، اما تأکید بر فقر ضرورت بیشتر دارد، زیرا نمی توان مسائل زیست محیطی را در دنیا امروز، به ویژه دنیا سوم طرح کرد و از مشکل فراگیر فقر یاد نکرد.

15 آبان 1400
تعداد: (47)