مخابرات اینترنت ثابت را دو برابر گران کرد (به روزرسانی)

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، همه می دانیم که اینترنت ثابت و موبایل در سال 1401 گران می گردد اما شرکت مخابرات ایران پیش از شروع سال و بدون ابلاغ مصوبه ای و معین تعرفه های تازه اینترنت؛ همه سرویس های اینترنت ثابت خود را گران تر نموده و بسته های اینترنت با حجم های تازه و بعضا نصف حجم قبلی ارائه داده است.

مخابرات اینترنت ثابت را دو برابر گران کرد (به روزرسانی)

در دو هفته اخیر، کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی گزارش دادند که مخابرات ایران قیمت اینترنت ADSL و VDSL و تانوما را افزایش داده است. بعضی گزارش های کاربران نشان می دهد قیمت بعضی بسته های اینترنت تا دو برابر گران تر شده و از سوی دیگر از حجم آن ها کاسته شده است.

یک خواننده عزیز برای سایت شبکه چی این پیغام را فرستاده است:

مخابرات از امروز تعرفه نت فیبرنوری رو به شکل عجیبی تغییر داد. مبالغ 2 برابر شده و حجم ها حداقل نصف و بیشتر از نصف شدند. گویا حجم مصرف نصف برای سایت های داخلی رو هم حذف کردند.

این دوست عزیز در ادامه به صورت جزئی تر گزارش داده است:

شاید بگردد افزایش تعرفه ها را قبول کرد ولی چرا حجم های قبلی رو 1/3 کردند؟ کلا طرح های پیش پرداخت که ماهانه هم داشت را حذف کردند. بطور مثال طرح 30 مگ ماهانه تو پیش پرداخت با حجم 420 گیگ میشد 130 تومن ولی الان حجم شده 180 یا 200 گیگ و هزینه شده 250 هزار تومن. چرا حجم ها رو تا این حد کاهش دادند؟ واقعا ظلمه بخدا!

خواننده دیگر هم با ناراحتی و غصه زیاد پیغام گذاشتند که هر گیگابایت اینترنت ADSL مخابرات بین 1000 تا 1500 تومان شده است. این خواننده عزیز گفتند دو هفته پیش 100 گیگابایت اینترنت ADSL را 50 هزار تومان خریداری کردند اما اکنون همین 500 گیگابایت را 60 هزار تومان می دهد که نشان می دهد بیش از 2 برابر گران شده است.

در گزارش دیگری، سرویس اینترنت فیبر نوری تانوما مخابرات 500 گیگابایت 12 ماهه استاندارد با سرعت 50 مگابیت از 160 هزار تومان به 300 هزار رسیده است.

در روزهای گذشته، بعضی از فعالان شرکت های اینترنتی از جمله گفته بود که در سال آینده اگر قیمت اینترنت صد در صد افزایش نداشته باشد؛ باید در شرکت های خدمات دهنده اینترنت را ببندیم.

اینک، ظاهرا شرکت مخابرات به پیشواز رفته است و دیگر منتظر تصویب قانون و ابلاغ و اصلاح تعرفه ها نمانده است و یک باره قیمت اینترنت ADSL و VDSL و FTTH خود را دو برابر نموده یا حجم بسته های اینترنت را به نصف کاهش داده است.

افزایش 100 درصد قیمت اینترنت قطعا فشار بسیار زیادی به کاربران وارد خواهد نمود و طیف گسترده ای از کاربران از جمله دانش آموزان، دانشجویان، افرادی که در خانه کار می نماید و عایدی بسیار ناچیزی به وسیله اینترنت دارند را بدون اینترنت می گذارد.

صحبت دیگری که کاربران اینترنت دارند این است که اگر کیفیت و سرعت خدمات اینترنت خوب بود؛ شاید بگردد هر گرانی و افزایش قیمت را پذیرفت و توجیه کرد ولی وقتی اینترنت ADSL با بدترین سرعت و کیفیت و قطعی زیاد و عدم پشتیبانی خوب از سوی مخابرات، افزایش قیمت دو برابری پیدا می نماید؛ اصلا منطقی نیست و باعث گله و شکایت کاربران می گردد.

دوباره به سخت ابتدایی این خبر برمی گردیم؛ اینکه در افزایش قیمت اینترنت ثابت و موبایل در سال آینده هیچ شکی نیست ولی انتظار می رود یک قانون و تعرفه و الگوی افزایش قیمت مشخصی برای شرکت ها معین گردد تا هم کاربر اینترنت تکلیف اش را بداند و هم شرکت ها بی حساب و کتاب دست به تغییر قیمت ها و حجم بسته ها نزنند. ضمن اینکه افزایش قیمت 100 درصدی آن هم به صورت یک باره و ناگهانی می تواند بیشترین فشار را به کاربران اینترنت کم بضاعت وارد کند.

منتظر گزارش وزارت ارتباطات و شرکت رگولاتوری درباره این افزایش قیمت اینترنت مخابرات پیش از آغاز سال 1401 هستیم؛ چون براساس مصوبه مجلس، شرکت ها حق نداشتند در سال 1400 اینترنت را گران نمایند!

به روزرسانی: مخابرات پس از گذشت دو سه روز از افزایش قیمت دو برابری تعرفه های اینترنت ثابت خود، به دستور رگولاتوری، قیمت ها را به تعرفه های گذشته برگرداند و فعلا تا سرانجام سال 1400 افزایش قیمت نخواهد داد.

رگولاتوری و وزیر ارتباطات تاکید کردند فعلا هیچ شرکتی حق افزایش خودسرانه تعرفه های اینترنت را ندارد و باید رگولاتوری تعرفه های تازه را مصوب و ابلاغ کند و پس از آن می توانند براساس الگوی اصلاح تعرفه ها عمل نمایند.

منبع: شبکه چی

به "مخابرات اینترنت ثابت را دو برابر گران کرد (به روزرسانی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخابرات اینترنت ثابت را دو برابر گران کرد (به روزرسانی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید