موزه نفت پرمین بیسن؛ سفری در تاریخ نفت آمریکا

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، موزه نفت پرمین بیسن در استان تگزاس سرگذشت 230 میلیون ساله حوزه نفتی پرمین بیسن را برای بازدیدکنندگان این موزه روایت می نماید.

موزه نفت پرمین بیسن؛ سفری در تاریخ نفت آمریکا

موزه نفت پرمین بیسن (Permian Basin Petroleum Museum) شهر میدلند در استان تگزاس، در قلب یک منطقه فراوری نفت و گاز واقع شده است. این موزه در سال 1975 تاسیس شده و در حال حاضر با برخورداری از اسناد و تجهیزات غنی یکی از مهم ترین موزه های نفت و گاز دنیا و از جمله مراکز مهم نمایش آثار و اسناد تاریخی در آمریکا به شمار می رود.

حوزه نفتی پرمین بیسن غرب تگزاس و بخشی از منطقه شرقی جنوب نیومکزیکو را شامل می گردد و تاریخ اکتشاف و استخراج نفت و گاز در این منطقه به دهه های 1920 و 1930 می رسد. موزه پرمین بیسن در زمینی به مساحت 40 هزار فوت مربع در فضاهای داخلی و خارجی به نمایش آثار و اسناد مربوط به این حوزه نفتی و تجهیزات، ابزارآلات، اشیاء و اسناد مربوط به صنعت نفت طی دهه ها فعالیت در این منطقه می پردازد.

در محوطه خارجی موزه در فضای باز، انواع تجهیزات اکتشاف و حفاری، از جمله دکل های حفاری که با نیروی گاز و نیروی الکتریکی کار می کردند، به نمایش درآمده است. مراجعه نمایندگان به موزه نفت پرمین بیسن، در حین بازدید از موزه، علاوه بر آشنایی با تاریخچه و صنعت نفت در این منطقه، با زندگی روزمره مردم این منطقه و جنبه های مختلف زندگی و حیات اجتماعی آن ها آشنا می شوند.

دست اندرکاران این موزه کوشش نموده اند تا داستان نفت و انرژی و تاثیر آن بر زندگی روزمره را با مرور حوادث و رخدادهای برجسته و معرفی چهره های اثرگذار در صنعت نفت این منطقه و دنیا برای بازدیدنمایندگان روایت نمایند.

بخش های موزه

گالری معدنی

گالری معدنی موزه پرمین بیسن در سال 2012 افتتاح شده و بیش از 90 نمونه معدنی از سراسر دنیا در سالن نمایشی به نام دیویدسون به نمایش گذاشته شده است. آثار این مجموعه تنها به حوزه نفتی پرمین بیسن اختصاص نداشته و از نقاط مختلف دنیا گردآوری یا به وسیله افراد و شخصیت ها به این موزه اهدا شده است.

سالن مشاهیر

سالن مشاهیر موزه پرمین بیسن برای گرامیداشت شخصیت هایی است که با خدمات و فعالیت های خود به اکتشاف و بهره برداری از نفت و گاز در این حوزه نفتی و سایر نقاط دنیا کمک نموده اند. هر دو سال یکبار تیم های کارشناسی ساختار سالن مشاهیر را تغییر می دهند.

بخش تابلوهای نقاشی

یکی از بخش های جالب و الهام بخش موزه پرمین بیسن تابلوهای نقاشی هنرمندی به نام تام لاول است که در 14 تابلو تاریخ اجتماعی و فرهنگی مردمان پرمین بیسن را به تصویر کشیده است. هرکدام از این نقاشی ها داستانی دارد که لاول آن ها را استادانه روایت نموده است.

لاول که با جورج آبل بنیان گذار موزه روابط نزدیکی داشت، در هرکدام از آثار خود، لحظاتی را در تاریخ پرمین بیسن انتخاب و نهایتا در یک مجموعه بی نظیر ثبت و ضبط نموده است.

کتابخانه و آرشیو اسناد

ده ها هزار کتاب، سند، عکس و... گنجینه های کتابخانه و آرشیو موزه پرمین بیسن را تشکیل می دهد. این موزه بعلاوه با برنامه ریزی برای بازدید گروهی دانش آموزان به رشد و ارتقای دانش نسل جوان در حوزه نفت و انرژی کمک می رساند و ضمناً این تورها کلاس های آموزشی برگزار و هدایایی به دانش آموزان اهدا می گردد. نظرات خود را درباره موزه پرمین بیسن با ما و سایر کاربران وبلاگ ساعت فانتزی به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / petroleummuseum.org

به "موزه نفت پرمین بیسن؛ سفری در تاریخ نفت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه نفت پرمین بیسن؛ سفری در تاریخ نفت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید