هوش مصنوعی

عکس ، با این هک تازه در چند ثانیه رمز عبور شما لو می رود!

دیجیاتو نوشت: محققان دستگاهی ساخته اند که می تواند رد گرمای به جا مانده از انگشتان شما روی کیبورد یا نمایشگر موبایل را تشخیص دهد.

20 مهر 1401

خلاصه 100 هزار معادله کوانتومی به 4 معادله با یاری هوش مصنوعی

یک گروه بین المللی با استفاده از هوش مصنوعی 100 هزار معادله کوانتومی را به 4 معادله بدون تغییر در نتیجه خلاصه کرد.

7 مهر 1401

یاری هوش مصنوعی برای رمزگشایی از گفتار

محققان نوعی هوش مصنوعی طراحی نموده اند که می تواند با مقدار گیری فعالیت مغز از گفتار رمزگشایی کند.

24 شهریور 1401

کوالکام از تراشه های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون 7 نسل 1 رونمایی کرد

همانطور که انتظار داشتیم، کوالکام ساعاتی قبل از دو چیپست به نام های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون 7 نسل 1 رونمایی کرد. از نام تراشه نخست پیداست که مدل بهبود یافته تراشه پرچم دار این شرکت محسوب می گردد. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده...

13 تیر 1401

ساخت مودم اینترنت کوانتومی با کمک آینه

پژوهشگران فیزیک کوانتومی علاوه بر محاسبات کوانتومی، اینترنت کوانتومی را نیز توسعه داده اند. اخیراً دانشمندان پیروز شدند تا فناوری ای را ایجاد کنند که در آن مودم های کوانتومی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

22 آذر 1399

نخستین رام بومی سازی شده متروی تهران به بهره برداری می رسد

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال توسعه حوزه حمل ونقل هوشمند است و به زودی اولین رام بومی سازی شده متروی تهران به بهره برداری خواهد رسید.

8 آبان 1399

ربات خدمت رسان پزشکی رونمایی شد

ربات ساخته شده توسط محققان کشور به عنوان ربات خدمت رسان پزشکی امروز در بیمارستان شهید هاشمی نژاد رونمایی شد.

8 مرداد 1399

2 رسالت دانشگاه ها در شکل دهی مشاغل نوظهور پساکرونا

ارتقای مهارت دانش آموختگان دانشگاهی در رشته های موجود و استقرار سریع سازه های آموزشی و پژوهشی مشاغل نوظهور در کشور 2 رسالت تاریخی دانشگاه ها در شکل دهی مشاغل نوظهور عصر پساکروناست.

4 مرداد 1399

غربالگری روباتیک کووید -19 در هند

روبات های هوشمند در بزرگترین ایالت هند با غربالگری حرارتی، وجود کرونا ویروس در مردم را تشخیص داده و همزمان افراد ماسک پوش را نیز شناسایی می نمایند.

1 مرداد 1399

نگاه کارشناسی به فیلم نابودگر، مراقب خطرات هوش مصنوعی باشیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، گری مارکوس که پروفسور روانشناسی و عصب شناسی در دانشگاه نیویورک است پس از دین فیلم نابودگر در مطلبی نوشته است: مگر اینکه شما به جلوه های ویژه پرواز هلی کوپتر و فلزات مذاب علاقه داشته باشید در غیر اینصورت هیچ دلیل دیگری...

23 آبان 1398

علی بابا از اولین تراشه هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، تراشه هوش مصنوعی علی بابا Hanguang 80 نام خواهد داشت و این شرکت مدعی است استفاده از آن مدت زمان مورد احتیاج برای انجام بعضی امور را کاهش می دهد.

10 آبان 1398

چگونه در فیفا 19 حرفه ای شویم؟

وب سایت دیجیاتو - سورنا رضایی: سری بازی های PES و فیفا هواداران خاص خود را دارند که با نزدیک شدن به شروع فصل پاییز، خودشان را برای تجربه نسخه جدید آماده می نمایند. البته در این بین افرادی هستند که به دلایل مختلف تصمیم می گیرند تا در سال جدید به سراغ رقیب همیشگی...

13 مرداد 1398

ربات آیدا هنر را به خطر انداخته است؟ ، نمایشگاهی که با حاشیه هایی جدی همراه است

طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص برگزاری نمایشگاه نقاشی منتشر شد که خالق آن رباتی موسوم به آیدا است. این ربات از زمستان سال گذشته در دست طراحی بود و اکنون و با گذشت چند ماه به سرعت در حال رشد است. اما به نظر می رسد جامعه هنری علاقه چندانی به این ربات ندارند.

9 مرداد 1398

آزمایش خودروهای خودران فورد در واشنگتن کلید می خورد

شرکت خودروسازی فورد اعلام نموده است که قصد دارد در سه ماه نخست سال آینده میلادی به آزمایش خودروهای خودران در سطح شهر واشنگتن بپردازد.

12 اسفند 1397