نخستین رام بومی سازی شده متروی تهران به بهره برداری می رسد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، شهردار تهران گفت: شهرداری تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال توسعه حوزه حمل ونقل هوشمند است و به زودی اولین رام بومی سازی شده متروی تهران به بهره برداری خواهد رسید.

نخستین رام بومی سازی شده متروی تهران به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ ساعت فانتزی ؛ پیروز حناچی شهردار تهران، در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که پیش از ظهر امروز در کارخانه نوآوری آزادی برگزار گردید، اعلام کرد: ناحیه البرز از پهنه جنوب یکی از مناطق مهم تهران به شمار می رود که 30 درصد از گردش مالی کشور و 25 درصد از فراوری ناخالص در آن انجام می گردد و 2 درصد از مساحت و 20 درصد از جمعیت کشور در این ناحیه قرار دارند.

وی اضافه نمود: بنابراین سیاست کلی عدم تمرکز در این منطقه به استثنای صنایع غذایی، های تک و دانش بنیان است. دیدگاه هر چیزی که عمرش تمام شده را می توان برای هدف جدیدی استفاده کرد، دیدگاه و نظریه زیبایی است که کارخانه نوآوری آزادی مصداق آن است. ایران در استفاده دوباره از مکان های متروکه همیشه پیشرو بوده است، برای مثال اوایل دهه 70 کشتارگاه تهران به مجموعه فرهنگی تبدیل شد و کارخانه چرم سازی تبریز نیز به دانشکده هنر تبدیل شد.

شهردار تهران با اشاره به این باید حلقه اتصال میان کسب وکارهای دانش بنیان و احتیاجهای کشور را فراهم کنیم ، گفت: در شرایط تحریم احتیاجهای کشور واقعی تر و بیشتر است، دانش بنیان ها نیز یکی از احتیاجها هستند. شهرداری تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال توسعه حوزه حمل ونقل هوشمند است و به زودی اولین رام متروی تهران به بهره برداری خواهد رسید. این رم 85 درصد داخلی سازی شده و پیشرفت فیزیکی این پروژه تا به امروز 35 درصد بوده است.

حناچی اعلام کرد: در گام بعدی پروژه های اتوبوس ها، موتورها و خودروهای برقی انجام خواهد شد. در شهرداری تهران کوشش شده مانع استفاده تجاری از فضاهای بی استفاده برای فعالیت کسب وکارهای نوپا نشویم. در ابتدای دوره مدیریت من نمایشگاهی برای شرکت های دانش بنیان برگزار گردید تاحلقه اتصال میان این شرکت ها و شهرداری ایجاد گردد.

وی اضافه نمود: 40 احتیاج فناورانه شهرداری در وب سایت با هم مطرح شده و در دسترس قرار گرفته است. همچنین مراکز نوآوری شهرهای هوشمند نیز در شهرداری راه اندازی شد که تحت مدیریت پارک های علم و فناوری قرار گرفته است. در تهران بستری برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه فناوری و نوآوری ایجاد کردیم و همچنین در حال اجرا 20 پروژه در حوزه هوش مصنوعی، کلان داده و تحلیل داده با دانشگاه های و مراکز پژوهشی کشور هستیم.

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز اعلام کرد: اولویت اول بسیاری از کشورهای پیشرفته توسعه مراکز علمی و فناوری است. تحقیق و پژوهش و تبدیل ایده به توسعه فناوری احتیاج هر کشوری است. بنابراین باید پیوندی میان مراکز تحقیقاتی و صنعت شکل بگیرد.

وی با اشاره به این که مراکز نوآوری با تحقیق و پژوهش و استفاده از فناوری و نوآوری احتیاجهای کشور را رفع می نمایند، اضافه نمود: در تعریف رابطه میان مدیریت صنعت و دانشگاه پیروز عمل نکرده ایم. ظرفیت بالای اکوسیستم علم و فناوری تهران احتیاج به مجمع علم و فناوری داشت تا جوابگوی احتیاجهای آن باشد.

4021/4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "نخستین رام بومی سازی شده متروی تهران به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رام بومی سازی شده متروی تهران به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید