ربات آیدا هنر را به خطر انداخته است؟ ، نمایشگاهی که با حاشیه هایی جدی همراه است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص برگزاری نمایشگاه نقاشی منتشر شد که خالق آن رباتی موسوم به آیدا است. این ربات از زمستان سال گذشته در دست طراحی بود و اکنون و با گذشت چند ماه به سرعت در حال رشد است. اما به نظر می رسد جامعه هنری علاقه چندانی به این ربات ندارند.

ربات آیدا هنر را به خطر انداخته است؟ ، نمایشگاهی که با حاشیه هایی جدی همراه است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بهمن ماه سال گذشته بود که خبری در خصوص طراحی و ساخت یک ربات هنرمند منتشر شد. در آن زمان ربات آیدا صرف یک چهره خنثی بود و هنوز روی مهارت های ارتباطی و هوش مصنوعی آیدا کار می شد اما اکنون آیدا یک چهره خاص و هویتی مستقل دارد.

قرار است ربات آیدا در نمایشگاهی بزرگ در آسفورد در بریتانیا آثار خود را به نمایش بگذارد. این نمایشگاه هفته آینده برگزار می شود و ایدان میلر برگزار کننده این نمایشگه معتقد است ربات آیدا یک تحول خیره کننده در جهان رباتیک را رقم خواهد زد، اما به نظر می رسد هنرمندان اینگونه فکر نمی کنند.

برخی از هنرمندان در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند کاری که ربات آیدا انجام می دهد شامل نوآوری و هنر نیست چرا که ربات آیدا درواقع با کمک هوش مصنوعی غنی شده با آثار هنرمندان بزرگ کار می کند. ظاهر آیدا نیز بسیار مشابه با انسان است. آیدا دارای سر و گردن یک انسان است و موهایی بلند دارد. با استفاده از دوربین کار شده در چشمان ربات آیدا، این ربات می تواند آنچه را که در مقابلش قرار گرفته است شناسایی کند.

این نخستین بار نیست که حضور هوش مصنوعی در آثار هنری حاشیه ایجاد می کند. مدتی پیش نیز برگزاری نمایشگاهی که با الهام از آثار کلاسیک نقاشی توسط هوش مصنوعی برگزار شده بود حاشیه ساز شد و عده ای این کار را نوعی کپی برداری و سرقت هنری تلقی کردند. این بار اما پای یک ربات در شکل و شمایل انسانی وسط است و به نظر می رسد در کنار ستایش گران متعدد این ربات، تعداد زیادی منتقد سرسخت نیز وجود دارد.

آثار هنری آیدا از 12 ژوئن تا 6 ژوئیه در نمایشگاه کالج سنت جان، دانشگاه آکسفورد نمایش داده خواهد شد. اگر شما هم دستی در هنر و نقاشی دارید نظرتان را با ما در میان بگذارید. آیا ربات آیدا را یک پدیده مهیج می دانید یا یک دستاورد مخرب؟

منبع: انتخاب

به "ربات آیدا هنر را به خطر انداخته است؟ ، نمایشگاهی که با حاشیه هایی جدی همراه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات آیدا هنر را به خطر انداخته است؟ ، نمایشگاهی که با حاشیه هایی جدی همراه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید