چگونه در فیفا 19 حرفه ای شویم؟

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، وب سایت دیجیاتو - سورنا رضایی: سری بازی های PES و فیفا هواداران خاص خود را دارند که با نزدیک شدن به شروع فصل پاییز، خودشان را برای تجربه نسخه جدید آماده می نمایند. البته در این بین افرادی هستند که به دلایل مختلف تصمیم می گیرند تا در سال جدید به سراغ رقیب همیشگی سری مورد علاقه شان رفته و آن را تجربه نمایند. اگر شما یکی از افرادی هستید که قصد دارید تا با خرید فیفا 19 برای اولین بار سراغ شبیه ساز فوتبال الکترونیک آرتز بروید، این مقاله را از دست ندهید.

چگونه در فیفا 19 حرفه ای شویم؟

این نکات شاید برای هوادار قدیمی سری بازی های فیفا که از سال های گذشته آن را تجربه می نموده اند چندان کاربردی نباشد اما به طور حتم می تواند برای تازه کارهای فیفا 19 مفید باشد. همچنین پیش از این در قالب یک مقاله به 8 نکته ای پرداخته شده بود که دانستن آن ها برای افراد نیمه حرفه ای فیفا 19 بسیار حائز اهمیت است. توصیه می کنیم پس از خواندن این مقاله، حتما نگاهی به آن بیندازید.

تا جای ممکن از تکل استفاده نکنید

در فوتبال دو نوع متفاوت تکل داریم: در نوع اول که تحت عنوان تکل ایستاده یا Standing Tackle شناخته می گردد، یک پا را به عنوان تکیه گاه استفاده نموده و از پای دیگر برای دریافت توپ استفاده می کنیم؛ در نوع دوم که تکل از پهلو یا Slide Tackle نام دارد، بازیکن در عین حال که روی زمین سرُ می خورد، توپ را از حریف می گیرد.

در بازی فیفا 19 تکل های از پهلو عواقب بسیاری دارند که باعث می شوند استفاده از آن ها کار چندان عقلانی نباشد. نخست اینکه احتمال دریافت کار زرد یا حتی قرمز بسیار بالاست. مورد دوم هم این است بازیکنی که تکل زده، برای چند ثانیه از جریان بازی خارج می گردد که همین مسئله اگر در شرایط دفاع باشید کار را برای شما بسیار سخت می نماید.

به همین دلیل توصیه می کنیم با فشردن یکی از دکمه های L2 یا LT سد راه بازیکن حریف شده و از حرکت او به سمت فضای خالی جلوگیری کنید.

قید شوت از راه دور را بزنید!

همه ما دوست داریم تا به خاطر هیجان و جذابیتش، با شوت از راه دور گل بزنیم اما این روش در فیفا 19 چندان کارساز نیست. متاسفانه در نسخه جدید فیفا قدرت دروازه بانان بیشتر از همواره و مقداری غیر واقعی در نظر گرفته شده که همین مسئله باعث می گردد تا اکثر شوت های خارج از محوطه جریمه به نتیجه مثبتی ختم نگردد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که در موقعی که زاویه خوبی نسبت به دروازه ندارید، اقدام به شوت زنی نکنید، زیرا شانس چندانی برای گلزنی نخواهید داشت. بنابراین بهتر است در هنگام حمله، صبر را در دستور کار خود قرار دهید تا پس از قرار گیری در موقعیتی مناسب، به سمت دروازه حریف شوت کنید.

کرنر، فرصت بسیار خوبی برای موقعیت سازی است

کرنر در سری بازی های فیفا همواره یکی از راه های گلزنی بوده است و این موضوع راجع به فیفا 19 نیز صدق می نماید. در این بازی، بهترین راه استفاده از کرنرها، سانتر به درون محوطه جریمه نیست، بلکه بهتر است تا با فشردن دکمه L2 یا LT بازیکن دیگری را به سمت نقطه کرنر فراخوانده و به او پاس دهید تا بدین ترتیب بازی را به جریان درآورید. راه دیگری که پیش روی شماست، فراخواندن نزدیک ترین بازیکن و سپس ارسال سانتر به داخل محوطه جریمه است، زیرا با انجام این کار تعدادی از بازیکنان تیم حریف برای بستن فضا به سمت نقطه کرنر حرکت می نمایند که همین موضوع فضای بیشتری را در اختیار بازیکنان تیم شما در داخل محوطه جریمه حریف می دهد.

از قابلیت Close Control غافل نشوید

فشردن دکمه L1 یا LB باعث می گردد تا بازیکن توپ را در فاصله کمتری نگه داشته و در نتیجه تسلط روی توپ افزایش می یابد. با استفاده از این قابلیت نه تنها می توانید تنها با استفاده از یک بازیکن حفظ توپ کنید، بلکه پاس ها و ضربات در هنگام فعال بودن این قابلیت از دقت بالاتری برخوردار هستند.

توصیه می کنیم در شرایطی که تعداد زیادی از بازیکنان در محیط کوچکی از جمله محوطه جریمه حضور دارند، از این قابلیت بهره ببرید تا از لو رفتن توپ و آغاز یک ضد حمله علیه دوازه شما جلوگیری گردد.

در هنگام دفاع عجله نکنید

احتمالاً برای شما نیز بارها پیش آمده زمانی که بازیکن پا به توپ حریف به سمت بازیکن شما می آید، با فرا خواندن یک مدافع دیگر سعی کنید تا توپ را از او بگیرید. انجام این حرکت شاید وسوسه انگیز باشد اما هیچ وقت آن را انجام ندهید، زیرا بزرگترین اشتباهی است که یک کاربر می تواند در هنگام دفاع مرتکب گردد.

وقتی بازیکن دوم را برای توپ ربایی فرا می خوانید، جای او خالی شده و فضای ایده آلی برای نفوذ ایجاد می گردد که به طور حتم کاربر مقابل لحظه ای برای استفاده از آن تردید نخواهد کرد. در شرایط این چنینی، بهترین کار فراخواندن یک وینگر یا هافبک برای توپ ربایی است. بدین ترتیب خط دفاعی شما حفظ می گردد و اگر بازیکنان تیم حریف بتوانند از خط دفاعی اول یا دوم عبور نمایند، همچنان خط دفاعی دیگری را در پیش روی خود خواهند دید.

نباید فراموش کنید که مهاجمان، اولین خط دفاعی شما هستند که همکاری آن ها با هافبک ها به عنوان دومین خط دفاعی برای اعمال به فشار به بازیکنان تیم حریف، کار بازیکنان حریف را برای بازی سازی سخت نموده و مجبور به ارسال توپ های بلند می نماید.

حفظ توپ، کاربردی ترین روش برای حمله است

نفوذهای سریع به سمت دروازه حریف واقعا هیجان انگیز و سرگرم نماینده هستند؛ در یک سوم دفاعی خود توپربایی می کنید، با چند پاس تک ضرب توپ را به سریع ترین بازیکن خود را می رسانید و بدین ترتیب ضد حمله شکل می گیرد. در نگاه اول، شاید انجام کار این آسان به نظر برسد اما بهتر است در فیفا 19 بیخیال انجام دادن آن شوید.

بازی فیفا 19 نسبت به نسخه سال گذشته تغییراتی در گیم پلی داشته که باعث شده است تا ضد حمله زدن سخت تر از همواره باشد. به همین دلیل، توصیه می کنیم روی حرکت های آرام و سنجیده شده با موضوع حفظ توپ و دادن پاس های پیاپی تمرکز کنید، زیرا این تاکتیک برای دستیابی به گل بسیار موثر تر از فیفا 18 است.

حفظ توپ نه تنها باعث می گردد تا فرصت های گلزنی بهتری از به دست آورید، بلکه باعث می گردد تا خط دفاعی شما کمتر از تحت فشار بگیرد که این مسئله احتمال ارتکاب اشتباه از سوی شما را نیز کاهش می دهد. همچنین از پاس رو به عقب نیز بهره ببرید، زیرا بعضی اوقات یک قدم به عقب، شما را دو قدم جلوتر می برد.

دروازه بان را تنها در شرایط خاص بیرون بیاورید

کنترل دروازه بان بسیار سخت است و توصیه می کنیم تا این وظیفه را در اکثر مواقع به هوش مصنوعی واگذار کنید. اگر دقت نموده باشید، گفتیم در اکثر مواقع! بنابراین در بعضی شرایط بهتر است تا خودتان را این کار را انجام دهید که این موضوع نیازمند زمان بندی دقیق است.

با فشردن دکمه Y یا مثلث می توانید به دروازه بانتان دستور دهید که از دروازه خارج گردد. اگر این کار در زمان درست گردد، دروازه بان به سمت بازیکن صاحب توپ دویده و قبل از انجام کاری، توپ را از مقابلش می رباید. اگر هم قبل از زمان درست دکمه را فشار دهید، این فرصت را به کاربر مقابل خود می دهید تا با وارد کردن یک ضربه نرم و چیپ به توپ، آن را وارد دروازه شما کند. به طور کلی، در شرایط تک به تک که نزدیک ترین مدافع فاصله زیادی با شما دارد، توصیه می کنیم تا دروازه بان را به سمت بازیکن صاحب توپ روانه کنید.

تمامی روش های پاس دادن را یاد بگیرید

وقتی از کاربران حرفه ای فیفا 19 می پرسید که چه نوع پاسی کاربردی تر است، پاسخ های متفاوتی به شما می دهند؛ بعضی پاس های کوتاه و بعضی نیز پاس های زمینی بلند را ترجیح می دهند. بنابراین ممکن است در هنگام انتخاب استراتژی مقداری سردرگم شوید. اما حقیقت این است که داشتن یک زرادخانه کامل بسیار موثرتر است. به بیان دیگر، خودتان را به یک نوع پاس محدود نکنید و روش ارسال انواع پاس ها را در این بازی یاد بگیرید.

یاد گیری روش های مختلف پاس دادن نه تنها شما را به حریف خطرناک و سرسخت تری تبدیل می نماید، بلکه باعث می گردد تا بازی شما تنوع بیشتری داشته و حس سرگرمی مضاعفی به شما منتقل گردد. علاوه بر یاد گیری روش ها، دانستن زمان مناسب برای استفاده از یک نوع خاص از پاس دادن نیز بسیار مهم است. برای مثال، وقتی وینگرهایتان در حال نفوذ هستند، بهتر است تا از پاس رو به جلو بهره ببرید. اگر هم تمرکزتان روی حفظ توپ است، پاس های کوتاهِ با دقت بالا توصیه می گردد.

حتما به بخش Skill Games سر بزنید

یکی از واقعیت های انکار ناپذیر در خصوص کاربرها این است که تعداد بسیار کمی از آن ها رقبت می نماید تا برای یادگیری یک بازی به بخش آموزش یا Tutorial آن مراجعه کند. اگر شما یکی از این دسته افراد هستید، توصیه می کنیم برای بازی فیفا 19 مستثنا قائل شده و حتما به بخش Skill Games سر بزنید.

در فیفا 19 بر عکس اکثر عناوین، خبری از آموزش های ساده متنی نیست که تنها نکات ابتدایی را یاد می دهند. در بخش Skill Games این عنوان، مینی گیم هایی وجود دارد که کاربر می تواند با انجام آن ها در درجه های سختی مختلف به مرور کسب مهارت کند.

اگر هم با نکات ابتدایی آشنایی دارید، می توانید قید تمرینات ساده را زده و تمرینات اصلی را انجام دهید که براساس شرایط واقعی در فوتبال طراحی شده اند.

تماشای ویدیوهای آموزشی فراموش نگردد

اگر با وجود توصیه ما، هنوز هم علاقه چندانی برای انجام مینی گیم های بخش Skill Games بازی فیفا 19 ندارید، تنها یک راه دیگر برای بهبود مهارت هایتان در این شبیه ساز فوتبال وجود دارد: تماشای ویدیوهای آموزشی! بسیاری از بازیکنان حرفه ای فیفا 19 ویدیوی رقابت های خود را در یوتیوب قرار می دهند یا آن ها را به صورت پخش زنده به وسیله توییچ به نمایش می گذارد. تماشای نحوه بازی کردن آن ها می تواند در بهبود عملکرد شما و انتخاب استراتژی درست بر اساس مهارت هایتان تاثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: برترین ها

به "چگونه در فیفا 19 حرفه ای شویم؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "چگونه در فیفا 19 حرفه ای شویم؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در فیفا 19 حرفه ای شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید