نهایی شدن قرارداد ایران با ایرباس و پژو فرانسه

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، خبرها از نهایی شدن خرید هواپیما از شرکت ایرباس و همین طور قرارداد با پژوی فرانسه حکایت دارد.

نهایی شدن قرارداد ایران با ایرباس و پژو فرانسه

شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده است در سریع ترین زمان هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد. گفته می گردد خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است که کشورمان متعهد می گردد در مدت ده سال پول هواپیماها را پرداخت کند.

تعداد این هواپیماها بیش از صد فروند است که ایرباس باید تا چهار سال همه آن ها را در اختیار ایران قرار دهد.

در این قرارداد انواع هواپیماهای غول پیکر و سبک وجود دارد که همه آن ها نو خواهد بود و مقرر شده تا سه فروند هواپیمای A380 غول پیکر با 555 جایگاه قبل از سال نو در اختیار ایران قرار گیرد.

قرارداد با پژو سیتروئن هم نهایی شده و قرار است بلافاصله پس از امضای آن، همکاری دو شرکت ایران و فرانسه شروع گردد. در این قرارداد سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 قرار گرفته است که قرار است با تاسیس شرکتی با نام تازه به فراوری برسد. سهم دو شرکت ایرانی و فرانسوی در این شرکت تازه هر کدام پنجاه درصد خواهد بود و قرار است تا سالانه 200 هزار خودرو را روانه بازار کند که 30 درصد آن صادر می گردد و بقیه در بازار ایران به فروش خواهد رسید. فراوری خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت 96 شروع می گردد.

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد چهارصد میلیون یورو است. با این شرایط گفته می گردد هنوز تکلیف قرارداد رنو تعیین نیست و دو طرف احتیاج به گفتگوی بیشتری دارند و در این باره امروز قراردادی ممکن است امضاء نگردد تا رضایت هر دو کشور جلب گردد.

براساس گفته ها، موضوع سهم هر کشور در سرمایه گذاری شرکت رنو و بهره برداری و فروش آن در بازار یکی از بزرگترین مسائل پیش پای رنو است.

منبع: تسنیم

منبع: کجارو

به "نهایی شدن قرارداد ایران با ایرباس و پژو فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهایی شدن قرارداد ایران با ایرباس و پژو فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید