این برنامه های اندرویدی را فورا از دستگاه خود حذف کنید

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، کارشناسان امنیت سایبری McAffee اخیرا چند برنامه مخرب را در گوگل پلی کشف نموده اند. این اپلیکیشن های مخرب هم اکنون از گوگل پلی حذف شده اند، اما این احتمال وجود دارد که بسیاری از کاربران هنوز آن ها را روی گوشی خود نصب داشته باشند.

این برنامه های اندرویدی را فورا از دستگاه خود حذف کنید

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از rahnamato، این برنامه ها که در مجموع بیش از 20 میلیون بار به وسیله کاربران دانلود شده اند، در واقع نوعی بدافزار Clicker هستند که می توانند با کنترل دستگاه قربانی، بدون اطلاع یا رضایت وی وارد وب سایت هایی مختلف شوند.

این گزارش توضیح می دهد که چگونه برنامه های مخرب خود را به عنوان ابزار های کاربردی موبایلی مانند چراغ قوه، task managers، تقویم، دوربین، یادداشت ها و ... معرفی می نمایند.

فهرست برنامه های مخرب به توضیح زیر است:

High-Speed Camera با بیش از 10 میلیون دانلود

Smart Task Manager با بیش از 5 میلیون دانلود

+Flashlight با بیش از 1 میلیون دانلود

Memo Calendar با بیش از 1 میلیون دانلود

K-Dictionary با بیش از 1 میلیون دانلود

BusanBus با بیش از 1 میلیون دانلود

Quick Note با بیش از 500 هزار دانلود

Currency Converter با بیش از 500 هزار دانلود

Joycode با بیش از 100 هزار دانلود

EzDica با بیش از 100 هزار دانلود

Instagram Profile Downloader با بیش از 100 هزار دانلود

Ez Notes با بیش از 100 هزار دانلود

Flash Lite با بیش از 1000 دانلود

Calcul با بیش از 100 دانلود

این برنامه ها پس از نصب بر روی دستگاه کاربران، یک درخواست HTTP برای پیکربندی از راه دور خود ارسال می نمایند. در نگاه اول به نظر می رسد که با یک برنامه خوش ساخت اندرویدی طرف هستیم. اما در واقع این برنامه ها از پیکربندی از راه دور و تکنیک های FCM برای پنهان کردن ویژگی های کلاهبرداری تبلیغاتی استفاده می نمایند.

پس از دریافت پیغام FCM عملکرد پنهان نرم افزار آغاز به کار می نماید. این عملکرد عمدتا شامل رفتن به وب سایت ها و تقلید رفتار کاربران بدون اطلاع آن ها است.

این کار برای ایجاد نماینده این نرم افزار کسب عایدی به همراه دارد. بعلاوه ممکن است ترافیک زیادی ایجاد نموده و باتری دستگاه کاربر را به اندازه قابل توجهی کاهش دهند. آنتی ویروس McAfee Mobile Security می تواند برنامه های مخرب این چنینی که ممکن است به صورت مخفیانه در پس زمینه اجرا شوند را شناسایی و حذف کند.

این آنتی ویروس وجود هر گونه تهدید در تلفن همراه را به کاربر گزارش خواهد داد. حذف برنامه های مخرب، افزایش عمر باتری و کاهش مصرف داده در دستگاه شما را به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه از ایمن بودن داده های حساس و شخصی خود در برابر انواع تهدیدات اطمینان پیدا خواهید کرد.

منبع: فرارو

به "این برنامه های اندرویدی را فورا از دستگاه خود حذف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این برنامه های اندرویدی را فورا از دستگاه خود حذف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید