با زیباترین نقاط ایران برای کمپ زدن آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در طول سفر به جای صرف هزینه برای اقامت، در طبیعت کمپ بزنند و از چشم اندازهای طبیعی و آرامش آن نهایت استفاده را ببرند.

با زیباترین نقاط ایران برای کمپ زدن آشنا شوید

گردشگران می توانند، بعضی از زیباترین و متنوع ترین چشم اندازهای طبیعی جهان را در ایران مشاهده نمایند. درصورتی که می خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و درعین حال از حضور در فضای باز لذت ببرید، کمپ زدن می تواند گزینه ای عالی باشد. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، منطقه ها مشخصی برای کمپ زدن در ایران درنظر گرفته نشده است و به همین علت می توانید فضای بازی را انتخاب نموده و چادر خود را به پا کنید؛ اما به یاد داشته باشید که سرویس بهداشتی، سیگنال تلفن و سایر امکانات در این منطقه ها وجود ندارد و غیر از شما و طبیعت مورد دیگری به چشم نمی خورد.

نباید فراموش کنید که وبلاگ ساعت فانتزی علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و معرفی رستوران ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه ریزی شده و راحت داشته باشید، می توانید از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر، برترین تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید و در نهایت مقرون به صرفه ترین تور ایرانگردی را انتخاب کنید.

دماوند

دماوند کوهی در شمال ایران است که با ارتفاع 5,610 متر از سطح دریا، بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه به شمار می رود. اگر شما یک کوهنورد شجاع هستید یا دوست دارید که در منطقه اطراف دماوند پیاده روی کنید، پس چرا چادر نمی زنید تا از اقامت شبانه و ماجراجویی در طبیعت لذت ببرید؟

کردستان

کردستان در کنار کوه های باشکوه زاگرس واقع شده است و منطقه ای است که بعضی از زیباترین منظره ها طبیعی ایران را در خود جای داده است.

اگر می خواهید به کردستان سفر کنید، وبلاگ ساعت فانتزی تور سنندج را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و بعلاوه آژانس های برگزارنماینده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

لرستان

استان لرستان را به خاطر زیبایی طبیعتش می شناسند و در میان جاهای دیدنی لرستان می توان به دریاچه گهر اشاره نمود. مردم محلی به صورت متداول اطراف دریاچه کمپ می زنند و به همین علت می توانید به راحتی در طول شب در این محل اقامت داشته باشید. این دریاچه که به نگین اشترانکوه معروف است، به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده است.

برای رفتن به این شهر زیبا و بازدید از طبیعت بی نظیرش می توانید برترین و مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به مقصد لرستان را در وبلاگ ساعت فانتزی جستجو نموده و تهیه کنید، چرا که جستجوی آسان و تنوع قیمت بلیط ها از ده ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می دهد تا مقرون به صرفه ترین بلیط به مقصد مورنظرتان را پیدا کنید.

کمپ زدن در کنار عشایر

چنانچه شجاعت لازم برای کمپ زدن تنها در طبیعت را ندارید، می توانید در قالب تور، تجربه کمپ زدن در کنار عشایر را در برنامه خود قرار دهید. عشایر ایران کوچ نشین هستند و با تغییر فصل همراه با احشام خود به منطقه ای دیگر می فرایند. بسیاری از آژانس های گردشگری انواع تورها از تورهای چند روزه تا هفتگی را برای گردشگران فراهم نموده اند و گردشگران می توانند در این ایام در کنار عشایر زندگی نمایند و با روش زندگی آن ها بیشتر آشنا شوند.

شمال

منظور از شمال، منطقه ها شمالی ایران است و به استان های گیلان و به خصوص مازندران گفته می گردد. جنگل و دریا و کوه های سرسبز و آرامش محض را می توانید با چادرزدن در این خطه از ایران تجربه کنید.

شما می توانید جاهای دیدنی مازندران را در وبلاگ ساعت فانتزی مشاهده کنید و برای سفرتان به سایر نقاط این استان برنامه ریزی کنید.

گلستان

استان گلستان در شمال شرق ایران و جنوب دریای خزر واقع شده است. پارک ملی گلستان در این استان واقع شده است که با حدود 900 کیلومتر مربع، بزرگ ترین پارک ملی ایران به شمار میرود و به همین علت از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. جنگل گلستان یک از ارزشمندترین منطقه ها ایران چه از لحاظ کمیت و چه ازنظر تنوع حیات جانوری و گیاهی است و گونه های کمیاب بسیاری از پرندگان و حیوانات در آن زندگی می نمایند و درنتیجه محلی عالی برای چادرزدن در طبیعت به شمار می رود. نباید فراموش کنید که اخیراً با سهل انگاری بعضی از افرادی که در پارک ملی گلستان چادر زده بودند، آتش سوزی های گسترده ای ایجاد شد و به همین علت منطقه ها خاصی برای کمپ زدن گردشگران درنظر گرفته شده است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "با زیباترین نقاط ایران برای کمپ زدن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زیباترین نقاط ایران برای کمپ زدن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید