استخدام کارآگاه برای پنگوئن ها!

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، ابزار تحت وب جدید ناسا و دانشگاه استونی بروگ قرار است از شهروندان دانشمند برای یاری به مکان یابی گروههای پنگوئن ها استفاده نموده و همچنین درک بهتری از تاثیر تغییرات آب وهوایی و سایر تهدیدات برای چهار گونه پنگوئن قطبی پیدا کند.

استخدام کارآگاه برای پنگوئن ها!

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از یاهو، این ابزار که در آدرس اینترنتی PenguinMap.com قابل دسترسی است، اپلیکیشن نقشه برداری از جمعیت پنگوئن ها و دینامیک برنامه ریزی شده (MAPPPD) نام دارد و به همه، از محققان و سیاستگذاران گرفته تا عموم مردم اجازه می دهد بر یک منطقه خاص از قطب جنوب برای آنالیز میزان پنگوئن ساکن در آن، تعدادسابق آن و میزان جمعیت احتمالی آینده این موجودات متمرکز شوند.

این یک اقدام مهم برای درک سلامت کل منطقه قطبی محسوب می گردد. پنگوئن ها تنها یک بخش از شبکه غذایی قطب جنوب هستند اما قابل مشاهده ترین بخش به شمار می فرایند، از این رو اغلب به عنوان ابزاری برای سنجش اکوسیستم منطقه استفاده می شوند.

هدف اصلی ابزار MAPPPD، ارائه خدمات برای تصمیمات سیاست مداران در خصوص مسائلی مانند سواحلی که باید حفاظت شوند، منطقه های قابل استفاده برای گردشگری یا مناطق ماهیگیری است.

پنگوئن ها تا به امروز به بعضی از این برنامه ها یاری نموده اند؛ برای مثال هفته گذشته تصمیمی در خصوص ساخت بزرگترین منطقه حفاظت شده دریایی دنیا در دریای راس گرفته شد.

در آینده، شهفرایندان دانشمند نقش بزرگی در ارتقای بیشتر اطلاعات مورد استفاده در ابزار MAPPPD ایفا خواهند کرد. برای مثال گردشگران می توانند به درک بهتر دانشمندان در خصوص کاهش یا افزایش گونه های پنگوئن در مناطق خاص قطبی یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استخدام کارآگاه برای پنگوئن ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام کارآگاه برای پنگوئن ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید