کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در اسپانیا برای دومین روز متوالی

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، وزارت بهداشت اسپانیا از کاهش آمار فوتی ها و مبتلایان به ویروس کرونا در این کشوردر دومین روز متوالی اطلاع داد.

کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در اسپانیا برای دومین روز متوالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فانتزی، وزارت بهداشت اسپانیا روز شنبه از تداوم کاهش آمار فوتی ها و مبتلایان ناشی از ویروس کرونای جدید اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز سرعت روزانه ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای جدید در اسپانیا روز شنبه دوباره کاهش یافت. این در حالی است که انتظار می رود پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا تمهیدات جدید محدودیت تردد را اعلام کند به طوری که اسپانیایی ها سه هفته دیگر در خانه های خود بمانند.

وزارت بهداشت اسپانیا شنبه بیان کرد که کل فوت شدگان ناشی از ویروس کرونای جدید به 11744 نفر در روز شنبه رسید. این رقم روز آدینه 10935 نفر بود. بنابر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا این ارقام این نشان دهنده افزایش 7درصدی مرگ و میرها پس از افزایش 9 درصدی در روز آدینه است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت اسپانیا، طی 24 ساعت گذشته 809 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، این در حالی است که از روز آدینه 932 نفر و روز پنجشنبه 950 نفر جان خود را به دلیل کرونا از دست دادند.

آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا در دنیا حاکی از آن است که بعد از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و آلمان، بیشترین آمار مبتلایان به کووید-19 را به خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که برندان مورفی یکی از رؤسای ارشد کادر پزشکی استرالیا روز آدینه توضیح داد علیرغم آنکه آزمایش کرونای بیش از یک میلیون نفر از مردم سراسر دنیا مثبت اعلام شده است، آمار واقعی مبتلایان به این ویروس در دنیا احتمالاً 10 برابر این رقم است و حدود 10 میلیون نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شده اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس

به "کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در اسپانیا برای دومین روز متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در اسپانیا برای دومین روز متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید