شروع نشست گروه20؛ بایدن در حاشیه

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، در افتتاحیه نشست گروه20 در رم مرکز ایتالیا، سران و مقامات کشورها عکس یادگاری گرفتند و جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه ای ترین نقطه این عکس یادگاری نهاده شد.

شروع نشست گروه20؛ بایدن در حاشیه

نشست دو روزه گروه 20 در رم ایتالیا دقایقی پیش به وقت محلی شروع به کرد.

در مراسم عکس یادگاری، محل ایستادن سران کشورهای عضو این گروه به گونه ای بود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه ترین نقطه ممکن این عکس قرار داشت.

شخصیت هایی مانند نارندا مودی و انگلا مرکل سران کشورهای هند و آلمان جزو کسانی بودند که در وسط این قاب عکس یادگاری قرار گرفتند.

درحاشیه انتهایی این عکس یادگاری و به فاصله تنها یک نفر با بایدن، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه قرار داشت.

پیش از گرفتن عکس یادگاری در افتتاحیه این نشست، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با بایدن خوش وبش کوتاهی نموده و با وی دست داد.

بعد از عکس یادگاری نیز ، سران تعدادی از کشورها دور بایدن به عنوان کهنسال ترین مقام حاضر در این نشست،جمع شدند و گپ و گفتی کوتاه با او داشتند.

رهبران 20 قدرت مالی برتر دنیا در شهر رُم مرکز ایتالیا گردهم آمده اند تا درباره تغییرات آب و هوایی و همه گیری کرونا به عنوان دو بحران مهم در کنار سایر تحولات بین المللی چاره اندیشی و گفتگو نمایند.

کارشناسان معتقدند که ماحصل نشست گروه 20 و اجلاس بین المللی آب و هوایی که قرار است از روز دوشنبه در گلاسکو (انگلستان) پیگیری گردد می تواند نقش مشخص نماینده ای در کاهش بحران های دنیا ایفا نماید. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در همین پیوند اعلام نمود هدف اصلی اجلاس گروه 20 باید برطرف بی اعتمادی به وسیله جستجوی ریشه آنها مانند بی عدالتی ها، نابرابری ها و اختلافات ژئوپلیتیکی باشد.

گروه بیست یک مجمع بین المللی است که اعضای آن 80 درصد اقتصاد دنیا را در دست دارند. این گروه از سال 1999 به این سو هر ساله تشکیل جلسه داده و از 13 سال پیش هم سران کشورها سالانه ملاقات می نمایند.

رم از دو روز پیش که رهبران دنیا را میزبانی می نماید چهره امنیتی به خود گرفته است. به گزارش وزارت کشور ایتالیا، بالغ بر 5 هزار افسر پلیس مسئولیت حفاظت از امنیت اجلاس را برعهده دارند. این درحالیست که گروه های معترض قرار است طی ساعات آینده در چندین نقطه مرکز تظاهرات برگزار نمایند.

در این میان، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با کاروانی از ماموران ارشد امنیتی و وبلاگ ساعت فانتزی راهی اروپا شده تا شکاف عمیقی را که 4 سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ در روابط میان واشنگتن و متحدان سنتی به جای گذاشت ترمیم کند. او دیروز با شماری از رهبران دنیا از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که روابط دو طرف پس از ماجرای فروش جنجالی زیر دریایی ها به استرالیا، شکراب شده است، ملاقات و به نوعی دلجویی کرد.، ایرنا،

منبع: ایران آنلاین

به "شروع نشست گروه20؛ بایدن در حاشیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نشست گروه20؛ بایدن در حاشیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید