خبرنگاران مسائل مسلمانان مهاجر برای دفن اموات در فرانسه

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تهران - خبرنگاران - روزنامه نیویورک تایمز نوشت، شیوع ویروس کرونا موجب شده خانواده های مسلمان مهاجر در فرانسه نتوانند اجساد بستگان خود را برای دفن به موطن اصلی بازگردانند و حتی پیدا کردن محل مناسب برای کفن و دفن درگذشتگان نیز بسیار سخت شده است.

خبرنگاران مسائل مسلمانان مهاجر برای دفن اموات در فرانسه

این روزنامه شنبه شب در خصوص دفن یک مسلمان فوت شده می نویسد، مردان میانسال با استفاده از ماسک و دستکش بر بالای سر یک قبر تازه حفاری شده حضور دارند و به سختی در حال دفن یک زن 60 ساله فرانسوی و مراکشی در بخش مسلمانان یک گورستان در شهری در شمال پاریس هستند.

این زن فرانسوی و مراکشی بر خلاف نظر خود (وصیت) در محلی دورتر از یک هزار و 800 مایلی یعنی روستای اطلس صغیر در مراکش دفن می گردد.

حکیم پسر این زن تازه دفن شده می گوید: ما مادر خود را در اینجا دفن کردیم، اما نمی دانیم که آیا می توانیم در آینده وی را به میهن خود بازگردانیم.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و بستن مرزها برای مهار این بیماری، مسلمانان مهاجر فرانسه با مشکل عدم بازگرداندن متوفای خود به کشور مبدا رو به رو هستند و حتی آنان برای یافتن محل مناسب و یا قراردادن جنازه به سمت مکه (قبله) طبق آیین و سنن با مشکل روبرو اند.

اگرچه مشکل کمبود قبرستان مناسب برای دفن مسلمانان در فرانسه چندین دهه است که وجود دارد، اما بیماری کووید 19 موجب شده تا دغدغه مسلمانان در این خصوص و دفن متوفای آنان در فرانسه برجسته گردد.

شمس الدین حافظ رییس مجلس جامع پاریس می گوید: ویروس کرونا متاسفانه با قدرت تمام به جامعه مسلمانان صدمه زده است.

اولیور وران وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه گفت محدودیت های ویژه دوره کرونا در این کشور تا 2 ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

وی در نشست خبری همچنین گفت که محدودیت های کلی تا 24 جولای (آدینه سوم مرداد) در این کشور ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که لغو شرایط اضطراری که از 24 مارس (سه شنبه 5 فروردین) شروع شده، خطر شیوع شدید کرونا را به همراه دارد.

در فرانسه تا به امروز 167 هزار و 346 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 24 هزار و 594 نفر نیز جان باخته اند.

طبق آخرین خبرها کشورهای اروپایی از نظر میزان ابتلا و فوت بیماران ویروس کرونا همچنان پس از آمریکا در صدر دنیای قرار دارند.

آمارهای دنیای نشان می دهد که اسپانیا، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به ترتیب پس از آمریکا از نظر شمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا در دنیا در رده های بعدی قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسائل مسلمانان مهاجر برای دفن اموات در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسائل مسلمانان مهاجر برای دفن اموات در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید