چه زمانی نوشیدن آب ممنوع است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تهران (پانا) - آشامیدن آب برای مرطوب نگه داشتن بدن، خنک کردن حرارت غریزی و قلب و طراوت و صفای رنگ و نرمی پوست و تسکین تشنگی و گرمی معده و روده و کبد لازم است. در عین حال اوقاتی هستند که در طب سنتی نوشیدن آب در آن اوقات ممنوع است.

چه زمانی نوشیدن آب ممنوع است

به گزارش فرتاک نیوز، همانطور که برای بیشتر مسائل از دیدگاه طب سنتی اسلامی آداب و مقرراتی وجود دارد. برای مسائلی مانند خوردن، نوشیدن و... آدابی وجود دارد

1. آشامیدن آب وسط غذا ؛ بعلاوه فورا بعد از آن

خصوصا افرادی که آروغ دارند و معده آنها ضعیف است و نفخ شکم دارند؛ زیرا غذا برای هضم احتیاج به گرمی دارد و خوردن آب، خصوصا آب سرد باعث نقص هضم می گردد. علاوه بر آب همه نوشیدنی های سرد مانند نوشابه و شربت ها همراه غذا هضم را ناقص می نماید.

2. ناشتا آشامیدن آب خصوصا اگر سرد باشد

باعث خاموشی حرارت اصلی و غریزی بدن است؛ چون در آن هنگام معده خالی است و آب را سریعا جذب می نماید و به کبد و قلب و مغز می رساند. چون به قلب رسد، باعث خاموش شدن حرارت غریزی قلب و مرگ ناگهانی است. چون به کبد رسد، باعث سردی آن و بیماری های سرد کبدی است و چون به مغز رسد، باعث اماس، سستی عصب، فلج، سکته و... است.

3. بعد از ورزش زیاد و خسته نماینده

چون اعضا پس از ورزش گرم هستند و آب را فورا از معده جذب می نمایند و ضررهای ناشتا آشامیدن را دارد. مکرر مشاهده شده که افرادی پس از ورزش سنگین آب سرد خورده اند و فورا دچار ایست قلبی شده اند.

4. بعد از حمام گرم

چون به سبب حمام اعضا باز و منبسط می گردند و آب را به سرعت قبول نموده و جذب می نمایند و از این رو همچون ناشتا نوشیدن، باعث سردی بدن و خاموشی حرارت غریزی و کاهش عمر می گردد

5. در بین خواب و بعد از آن

علاوه بر ضررهای بالا، بیشتر امراض مغزی مانند رعشه، کودنی، فراموشی و استرخا (ام اس) را در پی دارد.

نکته: در همه این موارد اگر انسان ناچار به آشامیدن آب باشد، باید اولا، آب گرم بیاشامد و ثانیا، قبل از آشامیدن سعی نمایند به مضمضه عطش را تسکین دهد. اگر نشد. با مکیدن و قطره قطره خوردن، اگر باز هم نشد، باید آب گرم را با چیزی ترکیب کند و سپس بخورد تا سریعا جذب بدن نگردد.

6. آشامیدن آب پس از خوردن میوه ها

خصوصا اگر میوه ها تازه و مرطوب باشند؛ باید تا موقعی که خربزه، هندوانه، خیار، زردآلو و انگور در معده است، آب نیاشامد

منبع: خبرگزاری پانا

به "چه زمانی نوشیدن آب ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی نوشیدن آب ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید