پل سوروینو بازیگر رفقای خوب درگذشت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، پل سوروینو بازیگر فیلم سینمایی معروف رفقای خوب و سریال نظم و قانون در سن 83 سالگی درگذشت.

پل سوروینو بازیگر رفقای خوب درگذشت

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، این بازیگر آمریکایی پس از چند سال دست و پنج نرم کردن با مسائل مربوط به سلامت، در سن 83 سالگی درگذشته است.

پل آنتونی سوروینو در 13 آوریل 1939 در بروکلین نیویورک به دنیا آمد و سابقه بازی در فیلم های سینمایی چون رفقای خوب، نیکسون، دیک تریسی، سرخ ها، لمسی از عزت و بازی کرد و در تلویزیون سابقه بازی سریال نظم و قانون را داشت و در تئاتر برادوی نیز در نمایش هایی چون آن فصل قهرمانی به روی صحنه رفته بود.

سوروینور کار خود را به عنوان یک کپی رایتر تبلیغاتی شروع کرد و قبل از اینکه در سال 1964 در نمایش موزیکال Bajour در برادوی نقش آفرینی کند، در آموزشگاه موسیقی و دراماتیک آمریکا حضور یافت. شش سال بعد او در اولین فیلمش به نام پوپا کجاست؟ ساخته کارل رینر ظاهر شد و در سال 1971 نقش مکمل را در فیلم تحسین شده وحشت در نیدل پارک با بازی آل پاچینو ایفا کرد.

او برای بازی در نمایش آن فصل قهرمانی به کارگردانی جیسون میلر در سال 1972 در برادوی مورد تحسین منتقدان نهاده شد و برای آن نامزد جایزه تونی شد و بعدها نقش خود را در نسخه سینمایی این نمایش هم تکرار کرد.

سوروینو بعلاوه نقش آفرینی درخشانی در فیلم نامزد اسکار لمسی از عزت داشت و در سال 1981 در فیلم رفیق دیرینه خود وارن بیتی با عنوان سُرخ ها بازی کرد، اما شاید بتوان او را بیشتر به خاطر بازی در نقش پل سیسرو با نام مستعار بیگ پائولی در فیلم رفقای خوب از مارتین اسکورسیزی به یاد آورد.

او در سال 1991، در سریال31 قسمتی نظم و قانون در نقش کاراگاه فیلیپ سرتا بازی کرد و این شخصیت پس از مجروح شدن در حین انجام وظیفه با کارآگاه دیگری با بازی جری اورباک جایگزین شد.

چندی پیش ری لیوتا بازیگر نقش هنری هیل در فیلم تحسین شده رفقای خوب نیز در سن 67 سالگی درگذشت.

جو پشی- مارتین اسکورسیزی- پل سوروینو- رابرت دنیرو- ری لیوتا

منبع: فرارو

به "پل سوروینو بازیگر رفقای خوب درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل سوروینو بازیگر رفقای خوب درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید