هیات دولت قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی را اصلاح کرد، موزه ها هیات امنایی شدند، اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو اصلاح شد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، خبرنگاران: هیات دولت در جلسه امروز (چهارشنبه) علاوه بر تصمیم گیری های اقتصادی دو موضوع میراثی را نیز در دستور کار قرار داد. هیات وزیران نخست آیین نامه اجرایی قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را اصلاح کرد و نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برای همیشه حذف کرد. اداره موزه ها را هیات امنایی کرد و در تصمیمی دیگر اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو اصلاح شد.

هیات دولت قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی را اصلاح کرد، موزه ها هیات امنایی شدند، اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو اصلاح شد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی از سایت دولت، هیات وزیران وظایف و اختیارات هیات های امنای منتخب مسئول نگهداری و اداره اماکن و محوطه های تاریخی و موزه ها را اصلاح کرد. براین اساس هیات امنای منتخب موزه ها از اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور اداره و نگهداری موزه ملی ایران و مجموعه های ملی و استانی تعیین و منصوب می شوند.

براساس تصمیم هیات دولت، نحوه تشکیل، وظایف و اختیارات، شیوه فعالیت و حمایت و نظارت و روش دریافت کمک، همچنین ارزیابی فعالیت هیات ها مطابق آیین نامه اصلاح شده تعیین می شود.

هیات وزیران همچنین در حضور رییس جمهوریف عنوان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین نامه اجرایی قانون تشکیل، جایگزین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کرد و بدین ترتیب نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای همیشه حذف شد و عنوان وزارتخانه بر آن نشست.

هیات دولت در ادامه جلسه امروز خود، همچنین اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو را نیز اصلاح کرد. براساس این تصمیم، به منظور جلوگیری از بروز مسائل بودجه ای و تخصیص اعتبارات مربوط، ماده (11) اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو در ایران، واژه تابعه از عنوان این کمیسیون به واژه وابسته تغییر یافت.

منبع: صدای میراث

به "هیات دولت قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی را اصلاح کرد، موزه ها هیات امنایی شدند، اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو اصلاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات دولت قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی را اصلاح کرد، موزه ها هیات امنایی شدند، اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو اصلاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید