فضل الله باقرزاده: از لغو دو جام جهانی شمشیربازی مسرور شدم!

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، فضل الله باقرزاده در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقای جایگاه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در رنکینگ جهانی یکی از اولویت های فدراسیون شمشیربازی است، گفت: به همین منظور حضور در تمام رویدادهایی که درتقویم فدراسیون جهانی تصویب شده را در برنامه قرار می دهیم. به همین دلیل قرار بود این تیم در جام های جهانی لهستان و ایتالیا شرکت کند اما هر دو رویداد به خاطر همه گیری دوباره کرونا لغو شده است.

فضل الله باقرزاده: از لغو دو جام جهانی شمشیربازی مسرور شدم!

وی با یادآوری اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بعد از المپیک تا به امروز تنها درمسابقات گرجستان شرکت داشته است، گفت: برای این تیم و بازیکنانش ضروری است که هر چه بیشتر در رویدادهای معتبر شرکت داشته باشند، برای سفر به لهستان و ایتالیا هم ما بعد از کسب مجوز شورای برون مرزی، تمام اقدامات لازم را انجام داده بودیم با همه اینها از تصمیم فدراسیون دنیای برای لغو مسابقات استقبال نموده و واقعا خرسند شدم!

رئیس فدراسیون دنیای شمشیربازی در این زمینه به هزینه های اعزام های بین المللی اشاره نمود و گفت: تا قبل از شیوع و همه گیری کرونا، تیم ملی اسلحه سابر ایران تقریبا در تمام رویدادهای مصوب در تقویم دنیای شرکت داشت. هزینه هر اعزام به طور میانگین 50 میلیون تومان می شد اما امروز همان اعزام ها با همان شرایط بیشتر از 400 میلیون تومان بار مالی برای فدراسیون دارد. هزینه های اعزام واقعا کمرشکن شده است. طبیعی است که هرچه اعزام ها کمتر باشد از این حیث فشار کمتری را متحمل می شویم آنهم در شرایط مالی که با آن روبرو هستیم.

باقرزاده توضیح داد: تیم ملی شمشیربازی در حال حاضر بالاتر از آمریکا و فرانسه و بعد از کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان و روسیه در رده ششم دنیا واقع شده است. این تیم باید جزو هشت تیم دنیا باقی بماند و لازمه این موضوع هم حضور ثابت در رقابت هایی است که از سوی فدراسیون دنیای برگزار می گردد، غیبت در یک رویداد به منزله از دست رفتن امتیاز آن است و همین مسئله باعث عقب افتادن تیم ایران از رقیبانش می گردد. در این میان اگر رویدادی از سوی فدراسیون دنیای لغو گردد همه کشورها فرصت حضور در آن را از دست می دهند نه فقط ایران، به همین علت است که می گویم از منتفی شدن برگزاری جام دنیای لهستان و ایتالیا خرسند شدم چون یک بار مالی را از روی دوش مان برداشت بدون اینکه نگرانی بابت عقب ماندن ملی پوشان از رقیبان دنیای شان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی اعزام ملی پوشان را از دستور کار خارج نمی کنیم، گفت: باید پذیرفت که این اعزام ها بار مالی سنگینی دارد با این حال حضور در هیچ میدانی را از ملی پوشان اسلحه سابر دریغ نمی کنیم. البته این نگاه را در خصوص ملی پوشان دیگر اسلحه ها هم داریم کمااینکه تیم ملی اسلحه اپه را راهی مسکو کردیم تا هم در مسابقات بین المللی این کشور شرکت داشته باشد و هم کمپ تمرینی.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه فدراسیون دنیای هنوز در خصوص جام دنیای مجارستان تصمیمی مبنی بر لغو نگرفته است، گفت: بنابراین حضور در این رویداد کماکان در برنامه است اما بعید نیست در نهایت برگزاری آن هم لغو گردد. با این حال اردوی تیم ملی اسلحه سابر برای این رویداد کماکان در حال پیگیری است.

باقرزاده بعلاوه به برنامه فدراسیون شمشیربازی برای اعزام تیم به مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا اشاره نمود و گفت: این مسابقات از 5 اسفندماه در ازبکستان شروع می گردد. مجوز اعزام را گرفته ایم اما قرار است به صورت محدود در این رقابت ها شرکت داشته باشیم. در کل با 16 - 15 بازیکن در دو بخش دختران و پسران این مسابقه شرکت خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فضل الله باقرزاده: از لغو دو جام جهانی شمشیربازی مسرور شدم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضل الله باقرزاده: از لغو دو جام جهانی شمشیربازی مسرور شدم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید