طرز تهیه نان شیرمال خانگی خوشمزه

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، نان شیرمال از آن دسته نان هایی است که برای خیلی از افراد نوستالژی به شمار میرود. این نان خوشمزه و شیرین را می توانید با کمی دقت در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه نان شیرمال خانگی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه نان شیرمال

  • آرد گندم (می توانید از مخلوط بدون گلوتن سلینو بهره ببرید) سه لیوان سر خالی
  • شیر خرید آنلاین یک لیوان
  • شکر یک دوم لیوان
  • کشمش یک دوم لیوان
  • تخم مرغ یک عدد
  • پودر خمیر مایه یک قاشق غذا خوری
  • کره 100 گرم
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه نان شیرمال

مرحله اول

پودر خمیر مایه را درون 2 قاشق آب ولرم بریزید و نصف قاشق شکر به آن اضافه کنید و 5 دقیقه به آن موقع دهید.

مرحله دوم

تخم مرغ، کره آب شده، شیر، شکر، خمیر مایه آماده شده و کمی نمک را با هم مخلوط کنید سپس آرد را کم کم به آن اضافه کنید تا یک خمیر لطیف به دست آید و در نهایت کشمش به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

خمیری که به دست آورده اید را ورز دهید. این خمیر به علت لطافتی که دارد ممکن است کمی چسبندگی داشته باشد اما نیازی نیست به آن آرد اضافه کنید.

مرحله چهارم

خمیر را به مدت سه ساعت داخل کاسه ای بگذارید و روی آن را بپوشانید. پس از این مدت زمان خمیر را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید. هر تکه را به صورت نوار بلند در آورید و مانند موهای بافته شده آن ها را در هم بپیچید. یا هر شکل دیگری که تمایل داشتید تهیه کنید.

مرحله پنجم

میزانی کره آب شده و 1 عدد زرده تخم مرغ را مخلوط کنید و با قلمو روی خمیرها بزنید، در صورت تمایل می توانید میزانی کنجد نیز روی آن بپاشید، خمیرهای آماده را درون سینی فر قرار دهید و 20 دقیقه به خمیرها استراحت دهید.

مرحله ششم

پس از استراحت سینی را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن نموده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید، در انتها پخت می توانید گریل بالا را 2 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها طلایی گردد ، نان ها را پس از خنک شدن سرو کنید.

مرحله هفتم

خمیر را تا حدی باید ورز دهید که مواد باهم ترکیب شوند، ورز دادن بیش از حد موجب خشکی خمیر و ترک خوردن نان ها خواهد شد.

مرحله هشتم

در صورت تمایل می توانید میزان شکر را 2 برابر کنید، استفاده از کشمش اختیاری است و می توانید به جای آن از گردو بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه نان شیرمال خانگی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان شیرمال خانگی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید