طرز تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، به یاری تخم مرغ، می توان خوراکی ها و غذاهایی خوشمزه، سالم و مقوی تهیه کرد. اگر برای صبحانه تنوع زیادی ندارید، یا اینکه جزو افرادی هستید که به خوردن صبحانه عادت ندارند، می توانید خوراکی های سالم و متنوع را امتحان کنید. برای مثال میتوانید به سراغ تخم مرغ زده شده با پنیر بروید که طعم بسیار خوبی دارد. برای یادگیری طرز تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر، به ادامه مطلب می پردازیم.

طرز تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر

استفاده از تخم مرغ برای پخت انواع خوراکی ها

افرادی زیادی به خوردن نیمرو و املت، به عنوان صبحانه تمایل دارند. بعلاوه تخم مرغ آبپز با گوجه و یا سوسیس تخم مرغ، جزو آن دسته از صبحانه هایی هستند که کمتر کسی از خوردن آنها پرهیز می نماید. اما باز هم بعضی افراد، به علت کم تنوع بودن خوراکی های صبحانه، برای خوردن این وعده مهم، بهانه آورده و سلامتی خود را به خطر می اندازند. به عنوان یک پیشنهاد خوب و سالم، به شما پیشنهاد می کنیم، تخم مرغ زده شده با پنیر را هم امتحان کنید.

از تخم مرغ زده شده با پنیر، هم به عنوان میان وعده و هم به عنوان صبحانه می توانید بهره ببرید. این خوراکی، به راحتی آماده شده و زحمتی برای شما ندارد. بعلاوه سریع تهیه شده و برای مواقعی که عجله دارید، به عنوان یک گزینه مناسب و عالی، به شمار میرود.

تهیه کردن تخم مرغ زده شده با پنیر به چه مواد اولیه ای احتیاج دارد؟

برای تهیه کردن هر خوراکی و غذایی، باید مواد اولیه مناسب آن را انتخاب کنید. سعی کنید مواد اولیه خود را، از فروشگاه های معتبر بخرید تا نسبت به کیفیت آنها، اطمینان داشته باشید. بعلاوه طعم بهتری را تجربه نموده و از خوردن غذای خود لذت ببرید.

برای تهیه کردن مواد اولیه سالم، باید به برند محصولات و شرکت تولیدی آنها دقت کنید. برای تهیه کردن تخم مرغ زده شده با پنیر، سعی کنید تخم مرغ سالم با بسته بندی مناسب بخرید. به یاری آزمایش های ساده بدون لوازم خاصی، می توانید سالم یا فاسد بودن تخم مرغ را تشخیص دهید. به یاری محلول آب و نمک، متوجه خواهید شد که تخم مرغ های سالم به صورت عمودی ته ظرف قرار می گیرند و آنهایی که فاسد هستند، به صورت افقی در آب معلق می مانند.

  • تخم مرغ: 2 عدد
  • گوجه فرنگی: 1 عدد بزرگ
  • پیازچه: 1 عدد
  • پنیر چدار: 2 قاشق غذاخوری
  • شیر: 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه: یک هشتم قاشق چایخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

گفتنی است که این مواد اولیه، برای دو نفر کافی است. اما اگر برای تعداد افراد بیشتری می خواهید تخم مرغ زده شده با پنیر تهیه کنید، باید تعداد تخم مرغ خود را به تعداد اعضا افزایش دهید. بعلاوه سایر مواد اولیه را هم زیاد کنید. میزان نمک و فلفل آن به دلخواه شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد. هر چند که بهتر است از نمک کمتر استفاده کنیم.

مراحل طرز تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر

  • بعد از اینکه مواد اولیه خود را به تعداد لازم و کافی تهیه کردید، نوبت به مراحل پخت غذای شما می رسد. خوب است بدانید که این غذا، به ماهیتابه و اجاق گاز احتیاجی ندارد، پس وقت کمتری از شما گرفته و آشپزخانه شما را کمتر کثیف خواهد نمود. بنابراین وقت هایی که عجله دارید، تهیه این غذا برای شما مناسب خواهد بود.
  • در مرحله اول، یک کاسه با میزان مناسب مواد اولیه خود انتخاب کنید. بعلاوه دقت کنید که ظرف شما، برای قرار دادن داخل ماکروویو مناسب باشد و در اثر حرارت آن، نشکند. سپس، تخم مرغ های خودتان را داخل کاسه بشکنید و بعد از آن، شیر، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. این مواد را با هم به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شده و مخلوط شوند.
  • بعد از آن، پیازچه خود را که ابتدا تمیز شستید، خرد نموده و هر چقدر که دوست دارید، آن را ریز کنید. بعد از خرد کردن، پیازچه را به مخلوط تخم مرغ و شیر خود اضافه نموده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. بعد از آماده کردن مخلوط خود، آن را به مدت 45 ثانیه داخل ماکروویو قرار دهید. توان ماکروویو شما باید بالا باشد تا غذا بهتر و زودتر آماده گردد.

مرحله آخر تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر

  • بعد از گذشت 45 ثانیه، کاسه را از ماکروویو خارج نموده و با چنگال هم بزنید تا مواد زیر و رو شوند. سپس دوباره مخلوط خود را داخل دستگاه، برای 45 ثانیه دیگر قرار دهید. بعد از گذشت 45 ثانیه دوم، کاسه را از دستگاه خارج کنید. در این مرحله، پنیر چدار خود را که از قبل آماده نموده بودید، رنده نموده و داخل کاسه بریزید. به یاری چنگال، ترکیب حاصل را به خوبی هم بزنید.
  • بعد از اینکه تخم مرغ و پنیر را با هم مخلوط کردید، یک دستمال پارچه ای خشک و تمیز برداشته و روی کاسه را بپوشانید. بعد از گذشت 1 دقیقه، که پنیرها آب شدند و تخم مرغ کمی سفت شد، تخم مرغ هم زده با پنیر شما آماده است. می توانید گوجه فرنگی خود را تمیز بشویید، به صورت حلقه خرد نموده و غذای خود را تزئین کنید.
  • برای تزئین غذای خوشمزه خود، می توانید از سبزیجاتی مثل جعفری بهره ببرید. این خوراکی خوشمزه، هم با نان و هم بدون آن، خوشمزه است. برای سرو کردن آن نیز، طبق میل و سلیقه خود، می توانید از هر نوع سبزیجات دیگری که دوست دارید، بهره ببرید. این هم طرز تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر، که بسیار ساده و راحت است.

نکاتی که درمورد تخم مرغ زده شده با پنیر باید بدانید

همانطور که گفتیم، این خوراکی بیشتر به عنوان پیش غذا، میان وعده و صبحانه، مورد استفاده قرار می گیرد. البته اگر می خواهید غذای اصلی سبک و ساده میل کنید، این خوراکی را به شما پیشنهاد می کنیم. بعلاوه خوب است بدانید به طور کلی، به مدت 10 دقیقه زمان احتیاج دارید تا آن را تهیه کنید. البته با این حساب که مدت زمان آماده کردن آن نیز حدود 5 دقیقه از شما وقت می گیرد. اگر برای تعداد افراد بیشتری قصد آماده کردن آن را دارید، تعداد و میزان مواد اولیه خود را افزایش دهید.

جمع بندی

حالا که با طرز تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر آشنا شدید، میتوانید به عنوان صبحانه، میان وعده و پیش غذا، به راحتی و در مدت 10 دقیقه، آن را آماده نموده و سرو کنید. به علت داشتن تخم مرغ، پنیر و شیر، بعلاوه سبزیجاتی مثل پیازچه و گوجه، به عنوان یک خوراکی سالم و مقوی به شمار میرود که تهیه کردن آن را به شما پیشنهاد میکنیم. مخصوصا برای افرادی که به خوردن صبحانه، میل ندارند و در پی غذاهای متنوع میگردند.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تخم مرغ زده شده با پنیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید