سری کینگدام هارتس را به چه ترتیبی بازی کنیم؟

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، سری کینگدام هارتس جامعه هواداری دوآتشه و بزرگی دارد اما داستان پیچیده آن مانند دیوار دفاعی نفوذناپذیر در مقابل بازیکنان تازه علاقه مند به این مجموعه عمل می نماید. با عناوین تازهی که در راه هستند بسیاری از بازیکنان بر آن شده اند که عناوین عرضه شده را تجربه نمایند تا خود را برای نسخه های تازه فرنچایز آماده نمایند.

سری کینگدام هارتس را به چه ترتیبی بازی کنیم؟

در این فرنچایز عناوین بی شماری دیده می گردد که بر روی هر پلتفرمی که فکرش را بکنید، از کنسول گرفته تا گوشی همراه و بازی های وب سایتی عرضه شده اند. این مسئله یک سؤال بسیار مهم برای علاقه مندان تازه وارد ایجاد می نماید: بازی ها را به چه ترتیبی باید انجام دهم؟

در این مقاله برترین ترتیب ممکن تجربه بازی های کینگدام هارتس را برای شما علاقه مندان عزیز تهیه دیده ایم. توجه داشته باشید که این ترتیب از نظر تاریخ عرضه عناوین و خط داستانی هر یک از آنها فرق دارد. مضاف بر این، اسپین آف های کمتر شناخته شده هم در این نوشته نادیده گرفته شده اند.

1. Kingdom Hearts

پلتفرم ها: پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

اولین قدم در این راه، تجربه بازی اصلی، کینگدام هارتس، است. در اولین بازی مجموعه شما در نقش پروتاگونیست سرزنده آن، سورا، بازی خواهید کرد و میان دنیا های مختلف سفرنموده تا هارتلس (بی قلب) ها را با کی بلید خود در جستجوی دوستانتان شکست دهید.

بازی از شروع کار شما را مجذوب ابعاد مختلف خود می نماید. گیم پلی منحصربه فرد آن سیستم نبرد فاینال فانتزی و اکشن نقش آفرینی را با دنیا های چشم نواز دیزنی و شخصیت های متعلق به هر دو شرکت تلفیق می نماید.

کینگدام هارتس تجربه ای نوستالژیک، خودمانی و اکشن محور است و با به خاتمه رساندن بازی شما را به یکی از طرفداران پروپاقرص خود تبدیل می نماید.

2. Kingdom Hearts Re: Chain of Memories

پلتفرم ها: گیم بوی ادونس، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

بازی دومی که باید به سراغ آن بروید با اسم نخست از نظر گیم پلی تفاوت دارد. این نسخه سه بعدی ریسمتر شده از زنجیر خاطرات اورجینال سورا، دونالد و گوفی را به عمارت فراموشی موحش می برد و در عین آن ها را مجبور به مبارزه علیه سازمان سیزده شرور می نماید.

بر سر راهتان، با چندین دشمن تازه روبه رو می شوید که به بخشی مهمی از داستان تو در توی کینگدام هارتس تبدیل می شوند. گیم پلی بر اساس سیستم مبارزات کارتی مبتنی شده و مهارت پیداکردن در آن کمی وقت می برد. بااین حال، این بازی در درک داستان کلی کینگدام هارتس نقش حیاتی دارد و چندین مضمون کلیدی که بعدها در مجموعه تأثیر خواهند گذاشت را معرفی می نماید.

3. Kingdom Hearts 358/2 Days

پلتفرم ها: نینتندو دی اس (بازی اصلی)، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر (میان پرده ها به صورت بازسازی شده)

در اینجا، ترتیب انجام بازی ها از تاریخ عرضه آنها جدا می گردد. این بازی پنجمین اسم فرنچایز است و برای کنسول DS عرضه شد اما بهتر است پس از تجربه دو اسم مذکور سر وقت این بازی بروید.

علاوه بر این، در این بازی دوباره به سیستم نبرد اکشن نقش آفرینی بازمی گردیم. داستان در این اسم به صورت موازی با زنجیر خاطرات رخ می دهد. در 358/2 روز ما داستان راکسز که حامل کی بلید و سیزدهمین عضو تازه وارد سازمان سیزده است را دنبال می کنیم. راکسز با دو عضو دیگر سازمان، اکسل (بله همان اکسلی که می شناسید) و شیان، رابطه ای محبت آمیز شکل می دهد و اوقاتش را با انجام مأموریت های روزانه برای رهبر سازمان سپری می نماید.

4. Kingdom Hearts II

پلتفرم ها: پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

حال نوبت در پی موردعلاقه همه می رسد. کینگدام هارتس 2 یکی از برجسته ترین عناوین این فرنچایز است و یکی از برترین گیم پلی هایی که می توان از یک بازی ویدئویی انتظار داشت ارائه می نماید.

این بازی برترین جنبه های اولین کینگدام هارتس را ارائه می نماید و به آن عناصر دیگری چون Drive Forms و Reaction Commands را می افزاید تا تجربه ای فوق العاده برای بازیکن رقم بزند. در مقدمه بازی راکسز شخصیت قابل بازی است اما مدت کوتاهی پس از آن دوباره کنترل سورا در اختیار بازیکن قرار داده می گردد تا قدم در داستانی بی نظیر به همراه تمامی شخصیت های موردعلاقه طرفداران بگذارد.

اگر تا اینجا هنوز به جمع طرفداران فرنچایز ملحق نشده اید این بازی شما را به یکی از طرفداران دوآتشه سری تبدیل می نماید. می توانیم روزها را صرف صحبت و نوشتن درباره این بازی کنیم اما بهتر است خودتان آن را تجربه کنید….و حتما یادتان نرود که از نبرد با سفیروث لذت ببرید البته اگر شجاعت امتحانش را دارید.

5. Kingdom Hearts Birth By Sleep

پلتفرم ها: پی اس پی، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

بازی بعدی در این لیست پیش درآمدی برای بازی اول فرنچایز است. ده سال پیش از آنکه سورا سفرش را شروع کند سه حامل کی بلید با تمرین برای دست یافتن به مقام استادی کی بلید به مصاف دشمنی به نام آنورسد (Unversed) می فرایند.

بازیکن به سه خط داستانی متفاوت و سه شخصیت قابل بازی دسترسی دارد: تِرا، آکوا و ونتوس.

توصیه ما آن است که بازی را با ترا شروع کنید سپس به سراغ ونتوس بروید و در آخر آکوا را انتخاب کنید. سیستم نبرد در این بازی هک اند اسلش است اما هر شخصیت مهارت های خاص خود را دارد. Birth By Sleep داستانی عالی دارد که به بازیکنان اطلاعات مهمی درباره بازی های گذشته می دهد و درعین حال آن ها را با سؤال های بسیاری تنها می گذارد که به کینگدام هارتس 3 مرتبط می شوند.

6. Kingdom Hearts Re: coded

پلتفرم ها: نینتندو دی اس، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

این بازی پس از کینگدام هارتس 2 رخ می دهد و بازیکن کنترل یک سورای مجازی را در دست می گیرد که دیتا سورا خطاب می گردد. این شخصیت مجازی از ژورنال جیمینی کریکت خلق شده است.

میکی دیتا سورا را مأمور انجام مجدد رویدادهای گذشته می نماید تا معنای نهفته شده در پیغام نوشته شده در ژورنال را پیدا کند. در طول این ماجراجویی سورا با مکعب هایی موذی که به Bugs و Heartless شناخته می شوند می جنگد. این بازی خلأهای داستانی را پر می نماید و با دریافت نامه ای از شاه میکی به سورا به خاتمه می رسد. این دقیقاً خاتمه کینگدام هارتس 2 است. اکنون داستان ها به هم متصل شده اند و آماده حرکت به جلو هستند.

7. Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

پلتفرم ها: نینتندو تری دی اس، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

بازی بعدی در این لیست Dream Drop Distance است. این بازی به شما اجازه می دهد در نقش سورا و ریکو بازی کند زیرا هر یک باید آزمون نشان مهارت Mark of Mastery را با موفقیت پشت سر گذاشته تا به اساتید کی بلید تبدیل شوند. آنها به دنیاهای مختلف سفر می نمایند تا خود را برای بازگشت استاد زهنورت آماده نمایند. در این اسم دشمنان تازهی معرفی می شوند اما شخصیت هایی که در بازی های گذشته حضور داشتند در آن همچنان حاضرند. داستان در این نسخه با نزدیک شدن به خاتمه پیچیده تر شده و نویدبخش محتویات بیشتر برای کینگدام هارتس 3 است.

8. Kingdom Hearts 0.2: Birth By Sleep - A Fragmentary Passage

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

این بازی مؤخره Birth By Sleep و مقدمه کینگدام هارتس 3 است. در کینگدام هارتس 0.2 آکوا پروتاگونیست داستان است و بازیکنان سفر او را به قلمروی تاریکی دنبال می نمایند.

A Fragmentary Passage در کل بازی کوتاهی است که برخی از بخش های مهم داستانی که به کینگدام هارتس 3 منتهی می شوند را توضیح می دهد.

9. Kingdom Hearts Unchained χ / Union χ / Back Cover

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

در اینجا کار کمی سخت می گردد. اول آنکه حرف χ حرف انگلیسی X نیست و به صورت کی تلفظ می گردد. این نسخه روی گوشی های همراه و مرورگر عرضه شد و داستان آن پیش از خط داستانی اصلی فرنچایز قرار گرفته است. در اصل این اسم پیش زمینه مجموعه کینگدام هارتس است. این بازی بعلاوه یک فیلم هم دارد که در تیتر این بخش آن را می بینید. Back Cover چند شخصیت مهم که برای بازی کینگدام هارتس 3 و بازی های آینده کلیدی هستند را معرفی می نماید.

بازی و فیلم همراه آن خاستگاه صاحبان کی بلید و جنگ باستانی کی بلید را توضیح می دهد و اطلاعات بیشتری درباره شخصیت هایی که تا به امروز آن ها را دیدار نموده ایم در اختیارمان قرار می دهد.

10. Kingdom Hearts 3

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

حال به سراغ جام مقدس بازی های کینگدام هارتس، کینگدام هارتس می رویم. تمامی طرفداران فرنچایز بیش از یک دهه مشتاقانه منتظر انتشار این اسم بودند و جایزه صبر چندین و چندساله خود را هم دریافت کردند.

اگر تا به اینجای کار همراه ما بودید… قطعاً این بازی را هم تجربه خواهید کرد. کینگدام هارتس خطوط داستانی تمامی بازی های گذشته را به خاتمه می رساند و زمینه ساز رویدادهای مهیج آینده می گردد. قصد ندارم در این مقاله داستان بازی را برای کسی لوث کنم. اما این را بدانید که با بازی ای بسیار زیبا و دوست داشتنی روبه رو خواهید شد که لحظه لحظه آن لذت خواهید برد.

هیچ مجموعه ای داستانی به پیچیدگی کینگدام هارتس ندارد اما ترتیبی که در این مقاله ارائه کردیم برترین راه تجربه این فرنچایز سرشناس و محبوب است.

منبع: Centurion Report

منبع: دیجیکالا مگ

به "سری کینگدام هارتس را به چه ترتیبی بازی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری کینگدام هارتس را به چه ترتیبی بازی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید