روابط گردشگری ایران و اتحادیه اروپا وارد فاز تازه شد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، کمیسیونر بازار داخلی صنعت، کارآفرینی و شرکت های داخلی اتحادیه اروپا که برای پیگیری بحث های مطرح شده در سفر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، به کشورمان سفر نموده، در ملاقات با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیشنهاد امضای سند همکاری بین این سازمان و اتحادیه اروپا استقبال کرد؛ امری که به باور مسعود سلطانی فر زمینه اجرایی شدن و توسعه افق همکاری ها در بخش گردشگری را فراهم می نماید.

روابط گردشگری ایران و اتحادیه اروپا وارد فاز تازه شد

الیزابت بن کوفسکا کمیسیونر بازار داخلی صنعت، کارآفرینی و شرکت های داخلی اتحادیه اروپا در ملاقات با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یکی از مهم ترین فعالیت های مالی اتحادیه اروپا را گردشگری عنوان و تاکید نمود که این صنعت اشتغال زایی و درآمدزایی فراوانی در پی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، این مقام اتحادیه اروپا در ادامه توضیح داد:

در کمیسیون بازار داخلی صنعت، کارآفرینی و شرکت های داخلی اتحادیه اروپا بر این باور هستیم که پتانسیل رشد گردشگری در ایران بسیار بالاست و طی چند سال آینده این صنعت در ایران توسعه خواهد یافت.

کوفسکا اظهار داشت که ایران هم اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد مهم گردشگران اروپایی است.

به گفته وی، چالش هایی همانند سرمایه گذاری و مهارت در بخش گردشگری اتحادیه اروپا نیز وجود دارد و این اتحادیه کوشش می نماید تا با استفاده از ظرفیت های سازمان جهانی گردشگری و همکاری با این گونه موسسات بین المللی این موانع و مسائل را رفع کند.

کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا اضافه نمود اقداماتی که در زمینه ویزا در ایران اجرا شده بسیار اثربخش و مهم است. در عین حال یکی دیگر از مسائل مهمی که ارتباط مستقیم با گردشگری دارد، صنایع خلاق و صنایع دستی است که ایران در این زمینه از سابقه بسیار خوبی برخوردار است.

کوفسکا در خاتمه تاکید نمود که امروز گردشگری به سمت دیجیتالی شدن و استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای مختلف پیش می رود و باید زیرساخت های مورد احتیاج این بخش نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری کشورمان نیز در این ملاقات، ضمن ارائه پیشنهاد امضای سند همکاری در زمینه گردشگری، بر توسعه همکاری ها در این بخش تاکید و اعلام کرد:

امروز فرصت خوبی برای سرمایه گذاران کشورهای مختلف اروپایی وجود دارد تا وارد بازار گردشگری ایران شوند.

مسعود سلطانی فر با اشاره به مسئولیت ها و وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نقش ویژه این سازمان در فرآیند توسعه فرهنگی و مالی کشور گفت که ایران به لحاظ دارا بودن هویت تاریخی و تمدنی بیش از 10هزار ساله و با وجود محوطه ها، سایت ها، بناها و مکان های تاریخی و فرهنگی، یک کشور موزه است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

رئیس سازمان گردشگری با برشمردن دیگر ظرفیت های گردشگری کشور، تنوع اقلیمی ایران را امری دانست که به گردشگران امکان می دهد در عرض یک روز هم اسکی نمایند و هم از آب های گرم معدنی بهره ببرند؛ امکانی که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

وی بعلاوه به رشد 10 درصدی گردشگران ورودی به کشور اشاره و اظهار داشت که ما در تعداد گردشگران ورودی از کشورهای اروپایی با رشد 20 تا 30 درصدی و در بعضی موارد 40 درصدی روبرو بودیم.

سلطانی فر اقدامات اجرا شده در راستای توسعه صنعت گردشگری از سوی ایران را نیز تشریح کرد و گفت:

امکان صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع 190 کشور جهان در 9 فرودگاه کشور، افزایش زمان ویزای فرودگاهی به 3 ماه با قابلیت تمدید 15 روزه، امکان صدور ویزای الکترونیک تا خاتمه سال 2016 و در دستور کار بودن لغو ویزا با سایر کشورها، ازجمله اقدامات مهمی است که در این بخش اجرا شده است.

معاون رئیس جمهور اضافه نمود که با این همه، مسائل بانکی یکی از مهم ترین موضوعات و مسائل در بخش گردشگری است که امیدواریم ظرف چند ماه آینده شاهد رفع شدن این موانع باشیم.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد

به "روابط گردشگری ایران و اتحادیه اروپا وارد فاز تازه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط گردشگری ایران و اتحادیه اروپا وارد فاز تازه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید