راه اندازی سامانه استعلام شرایط ابتلا به کرونا برای مسافران جاده ای

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مدیرکل حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از استعلام آنلاین شرایط ابتلا به کرونا در مسافران جاده ای به وسیله اتصال به سامانه وب سرویس وزارت بهداشت اطلاع داد.

راه اندازی سامانه استعلام شرایط ابتلا به کرونا برای مسافران جاده ای

چندی پیش محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده بود که با توجه به محدویت های نو اعمال شده به وسیله ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، تردد بیماران کرونایی از اول آذرماه به وسیله تلفن همراه ایشان کنترل خواهد شد. وی بعلاوه از اتصال بخش های حمل و نقل ریلی و هوایی به سامانه وزارت بهداشت جهت استعلام شرایط ابتلای متقاضیان خرید بلیط هواپیما و قطار اطلاع داده بود.

اگرچه پیش بینی شده بود که اتصال شرکت های حمل ونقل جاده ای به سامانه وزارت بهداشت تا سرانجام آذرماه به طول بیانجامد، داریوش باقر جوان، مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از برقراری ارتباط کامل همه شرکت های حمل و نقل و سامانه های اینترنتی فروش بلیط اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه پلاک عمومی به سامانه استعلام بیماران کرونایی اطلاع داد. وی در این رابطه گفت:

اتصال کامل به سامانه و وب سرویس مورد نظر برقرار شده و امکان استعلام آنلاین بیماران کرونایی در در تمام نقاط کشور فراهم است؛ به این صورت که کد ملی مسافران وارد این سامانه شده و اگر تست منفی از مسافر ثبت شده باشد، مجاز به سفر است.

باقر جوان با اشاره به اینکه اگر تست کرونای مثبت با کدملی مسافری در سامانه ثبت گردد، از سفر وی ممانعت به عمل خواهد آمد، تاکید نمود:

اگر 14 روز از اعلام نتیجه مثبت تست کرونای آن مسافر گذشته باشد، سامانه اعلام می نماید که مسافر مجاز به سفر است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بعلاوه از ابلاغ این دستورالعمل به تمامی شرکت های حمل و نقل جاده ای اطلاع داد و تاکید نمود:

تخلفی صورت گیرد شرکت مورد نظر تا یک سال محروم از فعالیت خواهد شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "راه اندازی سامانه استعلام شرایط ابتلا به کرونا برای مسافران جاده ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه استعلام شرایط ابتلا به کرونا برای مسافران جاده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید