حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپحل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپاضافه کردن گزینه نوشتن راست به چپ

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، فتوشاپ یکی از پرطرفدارترین نرم افزارها در حوزه گرافیک است که در سال 1990 برای اولین بار توسط شرکت ادوبی (Adobe)، توسعه یافته است. کمتر کسی یافت می گردد که با فتوشاپ کار نکرده باشد. این برنامه کاربردهای فراوانی از جمله بالا بردن کیفیت عکس دارد. در این مطلب قصد داریم روش هایی برای حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ، ارائه دهیم.

حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپحل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپاضافه کردن گزینه نوشتن راست به چپ

حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ

اگر با فتوشاپ کار نموده اید و قصد تایپ فارسی در آن داشته اید، احتمالا بارها برای شما پیش آمده که حین تایپ، حروف یک کلمه به طور برعکس و جدا از هم نوشته می گردد؛ یا اینکه قابلیت نوشتن از راست به چپ را از دست می دهید. بعضی از کاربران تصور می نمایند که این مشکل مربوط به عدم نصب درست برنامه فتوشاپ در سیستم است و اقدام به حذف آن از سیستم خود می نمایند تا با نصب دوباره فتوشاپ، این مشکل را حل نمایند. اما این راه درستی نیست!

در سال های اخیر، شرکت سازنده فتوشاپ، قابلیت پشتیبانی از زبان های خاورمیانه ای را نیز در این برنامه قرار داده است. از این رو به راحتی می توان با بکارگیری تنظیمات، مشکل نوشتن فارسی در فتوشاپ را حل کرد. برای حل این مشکل مراحل زیر را در پیش بگیرید.

ابتدا طبق تصویر زیر به منوی edit>preference>type بروید.

حال در پنجره ای که باز می گردد، در قسمت Choose Text Engine Options، گزینه Middle Eastern And South Asian را انتخاب کنید.

اکنون مشکل جدا نوشتن حروف حل شده است. اگر همچنان این مشکل را دارید، یک بار برنامه فتوشاپ را بسته و دوباره باز نمایید.

اضافه کردن گزینه نوشتن راست به چپ

یکی از دیگر مسائلی که کاربران فتوشاپ برای تایپ فارسی با آن دست و پنجه نرم می نمایند، این است که بعضی مواقع قابلیت نوشتن از راست به چپ وجود ندارد! برای این کار به منوی Type > Language Options رفته و گزینه Middle East Features را انتخاب کنید.

حال گزینه راست به چپ در پنجره پاراگراف فتوشاپ شما افزوده شده و می توانید از آن بهره ببرید.

سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید، با دنبال کردن این آموزش و پیروی از مراحل بالا، مسائل شما با تایپ زبان فارسی در نرم افزار فتوشاپ حل خواهد شد. لطفا نظرات خود را در قسمت ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپحل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپاضافه کردن گزینه نوشتن راست به چپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپحل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپاضافه کردن گزینه نوشتن راست به چپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید