حذف معافیت مالیاتی کتب درسی

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از فعالیت های هنری هنرمندان مشمول بند (ل) ماده 139 قانون مالیات های مستقیم را از پرداخت مالیات معاف کردند.

حذف معافیت مالیاتی کتب درسی

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، 4 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با بند (ق) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

در جریان رسیدگی به این بند تعدادی از نمایندگان از جمله عباس مقتدایی نسبت به اصلاح جزء در جزء یک بند ق تبصره 6 پیشنهادی ارائه کرد تا براساس آن هنرمندان از جمله افرادی که فعالیت هایی در زمینه مجموعه فعالیت هایی که در فرآیند خلاقیت، تولید، تکثیر، اجرای صحنه ای، نمایش، توزیع آثار سینمایی، سمعی، بصری، موسیقیایی، هنری، نمایشی، هنرهای تجسمی، بازسازی و بازسازی آثار تاریخی دارند از پرداخت مالیات طبق قانون مالیات های مستقیم معاف شوند که مجلس با این اصلاح موافقت کرد.

در بخش درآمدی بند (ق) تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1401 آمده است:

معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می شود.

2- به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، براساس اعلام ستاد ملی کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد (1.000.000.000) ریال در سال 1400 علاوه بر معافیت های قانونی و بخشودگی و مشوق های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال 1400 از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ مالیاتی برخوردار می شوند.

3-واردات خودروی آمبولانس از طریق سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

4- معافیت های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه ها اعم از کنکور سراسری و کنکورهای تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری)، حذف می شود

منبع: خبرگزاری پانا

به "حذف معافیت مالیاتی کتب درسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف معافیت مالیاتی کتب درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید