کوشش مجلس اصلاح بودجه به نفع قشر ضعیف بود

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، خبرنگاران/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یک هفته کار فشرده مجلس برای اصلاح لایحه بودجه، تاکید نمود که کوشش نمایندگان مردم اصلاح این لایحه براساس منافع مردم خصوصا اقشار ضعیف بوده است.

کوشش مجلس اصلاح بودجه به نفع قشر ضعیف بود

علیرضا پاکفطرت گفت: تا به امروز مجلس شورای اسلامی بودجه عمومی دولت را آنالیز می کرد و از بودجه شرکت های دولتی غافل بود، حال آن که بودجه شرکت های دولتی تقربیاً دوبرابر بودجه عمومی دولت است.

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از دفتر نماینده شیراز در مجلس، پاکفطرت گفت: بودجه شرکت های دولتی برای سال 1400 حدود 1540 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که برای اولین بار مجلس به این موضوع ورود کرد و برای نظارت بر بودجه، چند بند در بعضی از تبصره ها آورد. به طور مثال در یکی از بندها قرار شد که چند درصد از صرفه جویی در بحث بودجه امسال برای شرکت ها صرف امور معیشتی مردم گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه در بودجه 1400 که حدود 940 هزار میلیارد تومان است حدود 11 درصد این بودجه به پروژه های عمرانی اختصاص یافته که این برای کشور پهناوری مثل ایران قابل قبول نیست. بنابراین، به نظر بنده دولت بودجه خوبی به مجلس ارائه نکرده است.

پاکفطرت تاکید نمود: این بودجه در سال آینده تورم زا خواهد بود، هر چند که مجلس سعی کرد کسری بودجه را کاهش دهد ولی باز هم مانند سال های قبل بودجه کسری قابل توجهی دارد و به کارهای زیربنایی کمتر توجه شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه نمود: امیدوارم که برای سال های آینده با آمدن دولتی کارآمد بتوان کاری کرد که درصد عمرانی به بودجه جاری افزایش یابد.

پاک فطرت گفت: در مورد بحث حقوق کارکنان هم سعی شده که اختلاف بین حداکثر و حداقل حقوق تا حدودی کاهش پیدا کند، هر چند که هنوز این اختلاف قابل قبول نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش مجلس اصلاح بودجه به نفع قشر ضعیف بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مجلس اصلاح بودجه به نفع قشر ضعیف بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید