بهترین روش سوزاندن کالری هنگام پیاده روی

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، فواید پیاده روی برای سلامت بر کسی پوشیده نیست اما واقعاً به چه نحو می توانیم بیشترین بهره را از گام هایمان ببریم؟

بهترین روش سوزاندن کالری هنگام پیاده روی

وبلاگ ساعت فانتزی | انواع زیادی از پوشیدنی های مختلف و ماشین حساب های آنلاین برای ارزیابی مقدار کالری سوزانده شده هنگام پیاده روی وجود دارد. با این حال بر اساس تحقیقات اجرا شده، آن ها کاملاً دقیق نیستند.

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی ؛ در واقع، نتایج مطالعه ای که در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شد نشان داد که بیشتر مردم نسبت به آنچه که ابزار های نظارت بر تناسب اندام گزارش می کنند در واقع کالری بسیار بیشتری می سوزانند. محققان نشان دادند در 97 درصد موارد بررسی شده، کالری سوزانده شده بیش از حد کم گزارش شده است.

نکته مهم: پیش از آغاز هرگونه برنامه ورزشی تازه با پزشک خود مشورت کنید. در صورت احساس درد فوراً فعالیت خود را قطع کنید تا دلیل را بیابید.

حقایقی درباره کالری های سوزانده شده

پس از کجا بفهمیم حین پیاده روی دقیقاً چقدر کالری سوزانده ایم؟ شما زمانی کالری بیشتری می سوزانید که در یک مدت زمان کوتاه تمرین شدید کنید طوری که ضربان قلبتان زیاد شود. با این حال، پیاده روی یک نوع ورزش با شدت میانه است، نه یک سبک ورزش با شدت بالا که در فواصل کوتاه انجام شود نظیر بوکس یا تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT).

پس برای به دست آوردن بیشترین فواید کالری سوزی منطقی به نظر می رسد که با سرعت تند و ثابتی راه برویم که ضربان قلب را بالا ببرد. اما تحقیقاتی اجرا شده که نشان می دهد تغییر سرعت راه رفتن به منظور تنوع دادن به شدت آن و متعاقباً بالا بردن ضربان قلب در طول پیاده روی می تواند مقدار متابولیسم را بین 6 تا 20 درصد افزایش دهد که این رقم بیشتر از رویکرد سرعت تند و ثابت حین پیاده روی است. افزون بر این، بنا به گزارش موسسه ملی سلامت وقتی صحبت از پیاده روی به عنوان راهی برای افزایش طول عمر و سلامت کلی شما می شود برداشتن گام ها در عمل مهمتر از شدت انجام آن هاست.

به ضربان قلب و حس خود توجه کنید

اشتباه نکنید، فناوری های پوشیدنی در کل نادرست نیستند و قطعاً می توانند ایده ای از پیشرفت شما به سوی اهداف کالری سوزی تان ارائه کنند. استفاده از یک ردیاب تناسب اندام برای کمک به شناسایی زمان رسیدن به ضربان قلب مورد نظر شما می تواند در به حداکثر رساندن مزیت های کالری سوزی و تقویت سلامتِ حاصل از پیاده روی به شما کمک کند.

کالج آمریکایی پزشکی ورزشی، ضربان قلبِ هدف شما برای فعالیت فیزیکی با شدت میانه را بین 64 تا 76 درصد از حداکثر ضربان قلب قرار داده است. از آنجا که پیاده روی ورزشی با شدت بالا نیست، شما با انجام آن با شدت میانه به بالاترین مقدار کالری سوزی می رسید که معنای آن یک پیاده روی سریع، اما قابل تحمل برای شماست.

طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری برای تخمین حداکثر ضربان قلب وابسته به سن، عدد سن خود را از 220 کم کنید. برای مثال، اگر 48 سال سن دارید، حداکثر ضربان قلب شما این طور محاسبه می شود: 172=48-220 به عبارتی 172 ضربه در دقیقه.

با توجه به مثال یک فرد 48 ساله، ضربان قلب با شدت میانه باید حدوداً بین 110 و 131 ضربه در دقیقه باشد. حین این نوع ورزش احساس می کنید مقدار تنفس شما افزایش می یابد، اما همچنان باید قادر باشید با جملات کامل صحبت کنید.

بر اساس تحقیقاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، برای بالا بردن تقویت متابولیک با شدت های مختلف باید گام هایتان را تفکیک کنید تا شامل فواصل کوتاه با شدت کم شود. طبق گزارش سازمان ACSM شما در ورزش هایی با شدت بالا به ضربان قلب 57 تا 63 درصد می رسید. برای یک فرد 48 ساله، این رقم معادل 98 تا 108 ضربه در دقیقه است که باید سرعت بسیار مناسبی باشد که حین آن بتوانید به راحتی مکالمه های کامل داشته باشید.

تمایز چربی سوزی

پیاده روی معمولاً به عنوان یک ورزش عالی چربی سوز شناخته می شود و دلیل خوبی هم دارد. به خاطر ماهیت این ورزش شما واقعاٌ نمی توانید با شدت بالاتر آن را انجام دهید، بنابراین با شدت میانه تا کم پیاده روی می کنید تا چربی بیشتری بسوزانید. وجود ناحیه چربی سوز یعنی جایی که فقط چربی شکم آب می شود غالباً تصور اشتباهی است، اما اینکه بتوانید از حداکثر ضربان قلب خود استفاده کنید تا ترجیحاً بدن را برای تتازه نیرو به چربی سوزی ترغیب کنید دور از حقیقت نیست.

وقتی با شدت بالا پیاده روی می کنید در حالی که ضربان قلب شما بین 57 تا 63 درصد است احتمال سوزاندن چربی برای تتازه نیرو بیشتر است. در حالی که وقتی با سرعت آهسته پیاده روی می کنید و ضربان قلب تان پایین است انرژی کالری کمتری مصرف می کنید، اما کالری هایی که می سوزانید احتمالاً حاصل سوزاندن چربی ها خواهد بود.

سرعت مهم نیست، فرم مهم است

بیشتر ما هنر راه رفتن را در کودکی یاد گرفتیم، اما بسکمک از ما همزمان با بالا رفتن سن عادت های بدی در خود ایجاد می کنیم که بر نحوه راه رفتن ما اثر می گذارد. مانند هر فرم دیگری از ورزش راه رفتن با فرم بد می تواند منجر به درد مزمن یا حتی آسیب شود. در صورتی که اگر به شکل درست پیاده روی کنید فراتر از چربی سوزی محض، این ورزش یکی از سودمندترین ورزش ها برای سلامت کلی بدن است.

افزون بر این، پیاده روی احتمالاً آسانترین شکل ورزش است، چون به هیچ لباس، تجهیزات یا عضویت خاصی نیاز ندارد. هدفت شما هر چه که باشد، خواه چربی سوزی، افزایش تناسب یا صرفاً بهبود حال عمومی، پیاده روی تمامی این مزایا را دربردارد.

منبع: CNN

منبع: فرادید

به "بهترین روش سوزاندن کالری هنگام پیاده روی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش سوزاندن کالری هنگام پیاده روی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید