برگزاری اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلوی میبد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، هم زمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و جشنواره زیلو در میبد، اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلو در قالب جشنواره دست و نقش برگزار گردید.

برگزاری اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلوی میبد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی معاون صنایع دستی یزد در این خصوص گفت: اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلو با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد و حضور 87 نفر از علاقمندان به رشته زیلو بافی در کاروانسرای شاه عباسی میبد برگزار گردید.

دهقان مهرجردی با بیان اینکه این دوره آموزشی در قالب جشنواره دست و نقش و با هدف طراحی و بازآفرینی نقوش زیلو برگزار گردید، گفت: در خاتمه این دوره برای شرکت کنندگان گواهی آموزشی صادر شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه حضور بانوان در این جشنواره چشمگیر بود، اضافه کرد: پس از آنالیز طرح های ارائه شده به 3 هنرمند برتر جایزه نقدی اهدا شد.

معاون صنایع دستی استان یزد در خاتمه گفت: طرح های منتخب باز آفرینی شده به نام هنرمند طراح، ثبت شد و مقرر شد پس از بافت زیلویی از این سه طرح با نام طراح، در موزه زیلوی میبد به معرض نمایش گذاشته گردد.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، شهردار و فرماندار و اعضای شورای شهر میبد در این جشنواره حضور داشتند.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلوی میبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین دوره طراحی و بازآفرینی نقوش زیلوی میبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید