اشرف غنی: اعضای کمیسیون های انتخاباتی عضو احزاب سیاسی نباشند

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان از بین نامزدانی معین شدند که از سوی احزاب سیاسی معرفی شدند اما اشرف غنی به لزوم عدم عضویت اعضای کمیسیون انتخابات در احزاب سیاسی تاکید نموده است.

اشرف غنی: اعضای کمیسیون های انتخاباتی عضو احزاب سیاسی نباشند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ساعت فانتزی، رئیس جمهور افغانستان در مراسم تحلیف اعضای کمیسیون های انتخاباتی افغانستان اعلام نمود که اعضای کمیسیون انتخابات و شکایات نباید عضویت احزاب سیاسی را داشته باشند.

وی به اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان هشدار داد بر اساس قوانین انتخاباتی افغانستان هیچ یک از اعضای کمیسیون های انتخاباتی حق عضویت در احزاب سیاسی را ندارند.

اشرف غنی تاکید نمود: در صورت بروز تخلف، قانون مجازات بر تمام اعضای کمیسیون های انتخاباتی و کارمندان آنها اجرایی خواهد شد.

اظهارات رئیس جمهور افغانستان درباره لزوم عدم ارتباط اعضای کمیسیون های انتخاباتی با احزاب سیاسی این کشور صورت می گیرد که بیشتر اعضای کمیسیون های انتخاباتی عضویت یکی از احزاب سیاسی این کشور را دارند.

زیرا بر اساس تعدیل انجام شده در قوانین انتخاباتی، رئیس جمهور اعضای کمیسیون های انتخاباتی را از بین فهرست نامزدان پیشنهادی توسط احزاب سیاسی این کشور مشخص می نماید.

احزاب سیاسی افغانستان و جامعه مدنی به صورت مشترک 80 نفر را برای عضویت در کمیسیون های انتخاباتی به ارگ ریاست جمهوری افغانستان معرفی نموده بودند.

پس از رای گیری بین نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تنها 14 نفر به فهرست نهایی راه یافت و اشرف غنی اعضا و روسای کمیسیون های انتخاباتی را از بین همین فهرست مشخص نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اشرف غنی: اعضای کمیسیون های انتخاباتی عضو احزاب سیاسی نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: اعضای کمیسیون های انتخاباتی عضو احزاب سیاسی نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید