34 رودخانه جنوب خراسان رضوی آماده پذیرش سیلاب شد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، رئیس اداره امور منابع آب گناباد و بجستان از لایروبی و بازگشایی آب های سطحی 34 رودخانه در این شهرستان های جنوبی خراسان رضوی خبر داد.

34 رودخانه جنوب خراسان رضوی آماده پذیرش سیلاب شد

وبلاگ ساعت فانتزی مشهد - احمد تمامگر گفت: مشارکت دادن مردم در مدیریت بهره برداری و مصرف منابع آب، رویکرد مهم این اداره است و بدین منظور اخیرا تشکل آب بران در شهرستان بجستان تشکیل شده و در گناباد هم در شرف تشکیل است.

شهرستان گناباد دارای 443 حلقه چاه و همچنین شهرستان بجستان نیز دارای 294 حلقه چاه مورد استفاده است.

او گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود نزولات جوی و فقر منابع آبی در سال های اخیر، واگذاری امور بهره برداری و مدیریت مصرف آب چاه های کشاورزی به تشکل های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت مردم در این زمینه، راهکاری مهم برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب و پایدارسازی استفاده از این منابع است.

رئیس اداره امور منابع آب گناباد و بجستان گفت: بر روی 98 درصد از مجموع 737 حلقه چاه این شهرستان ها در هشت سال گذشته شمارشگر حجمی هوشمند نصب شده است که این مساله، باوجود کاهش بارندگی ها، نقش مهمی در مهار افت آب های زیرزمینی و شوری آب ها داشته است.

تمامگر گفت: 97 درصد چاه های آب گناباد و 98 درصد چاه های شهرستان بجستان در همین مدت مجهز به شمارشگر حجمی هوشمند شده اند که با نصب آن، به هر یک از کشاورزان کارت شارژ تعلق گرفته و آنان متناسب با رقم درج شده در پروانه بهره برداری، کارت خود را شارژ کنند.

/ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "34 رودخانه جنوب خراسان رضوی آماده پذیرش سیلاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "34 رودخانه جنوب خراسان رضوی آماده پذیرش سیلاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید