گلکسی A52 احتمالا با دوربین چهار گانه راهی بازار می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، اخیرا شنیده بودیم گلکسی A72 قرار است اولین گوشی سامسونگ با 5 دوربین باشد. از آن جایی که A71 و A51 از لحاظ تعداد دوربین با هم برابر بودند (چهارگانه) انتظار داشتیم برای مدل گلکسی A52 هم 5 دوربین در نظر گرفته گردد که ظاهرا این اتفاق رخ نخواهد داد.

گلکسی A52 احتمالا با دوربین چهار گانه راهی بازار می گردد

سامسونگ در بین میان رده های سری A، دو محصول بسیار خوب و پرطرفدار دارد؛ گلکسی A51 و A71. این دو گوشی از لحاظ ظاهری، بسیار شبیه به یکدیگر هستند و شاید در نگاه اول، جز تفاوت 0.2 اینچی در اندازه، چیز دیگری شما را متوجه تغییر بین این دو نکند. اما به نظر می رسد نسخه های سال 2021 این دو محصول با یکدیگر متفاوت خواهند بود. البته این فعلا در رابطه با تعداد دوربین است که در A72 از 5 و در A52 هم از 4 دوربین استفاده می گردد.

به گزارش یک منبع کره ای، شرکت سامسونگ الکترو-مکانیکس که سازنده ماژول های دوربین غول کره ای به شمار میرود، نه تنها برای پرچم دارهای سری اس و نوت بلکه قرار است برای میان رده ها هم ماژول دوربین طراحی کند. ظاهرا سامسونگ اخیرا سفارش سنسور اصلی گوشی های گلکسی A52 و A72 را هم به این بخش سپرده. گوشی هایی که احتمالا در ماه دسامبر (دو ماه دیگر) رونمایی خواهند شد.

اینطور که به نظر می رسد، دوربین اصلی این دو گوشی از سنسوری به عظیمی 64 مگاپیکسل بهره می برد. احتمالا سامسونگ تصمیم گرفته به نوعی عدم افزایش تعداد دوربین در A52 را با افزایش مگاپیکسل جبران کند. چون A72 در کنار این دوربین، احتمالا از یک سنسور تله فوتو با عظیم نمایی 3 برابری هم بهره مند خواهد بود که به نظر می رسد در A52 شاهد آن نباشیم. با توجه به خبرهای اخیر، مشخصات دوربین A72 به توضیح زیر است:

  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو با 8 مگاپیکسلی با عظیم نمایی 3 برابری
  • دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی
  • سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی

ظاهرا به جز دوربین 8 مگاپیکسلی، 4 دوربین دیگر را با همین اندازه مگاپیکسل در گلکسی A52 هم شاهد خواهیم بود. سامسونگ اخیرا اعلام نموده بود میخواهد قابلیت لرزشگیر اپتیکال را به میان رده های قدرتمند و گران قیمت خود اضافه کند. وجود سنسور تله فوتو هم تا به امروز در بیشتر مواقع در پرچم دارها و یا در پرچم دارهای ارزان دیده می شد. حالا به نظر می رسد گلکسی A72 اولین گوشی میان رده این شرکت خواهد بود که به چنین قابلیت هایی مجهز می گردد.

به طور کلی، به نظر می رسد در سال 2021، سامسونگ هیچ محصولی با دو دوربین راهی بازار نکند و تعداد آن ها در کمترین حالت به 3 دوربین برسد و این می تواند خبر خوبی برای سامسونگ الکترو-مکانیکس باشد. اخیرا هم مدیر این شرکت در رابطه با حضور دوربین های چندگانه در گوشی های میان رده گفت:

با توجه به صحبت های مدیرعامل الکترو-مکانیکس، به نظر می رسد میان رده های سری A قرار است به دوربین های با کیفیتی مجهز شوند. حتی می توانیم انتظار داشته باشیم میان رده های قدرتمندی نظیر A72، از لحاظ کیفیت دوربین، با پرچم دارهای اس 20 و اس 20 پلاس هم در یک سطح قرار داشته باشند. از طرفی چون این گوشی ها از نمایشگر +FHD و باتری عظیم تر (یا مشابه) بهره می برند، برای بسیاری از کاربران، محصولات مجذوب نماینده تری از پرچم دارهای سال گذشته خواهند بود. (البته با در نظر گرفتن قیمت).

تنها موضوعی که می تواند از این مجذوب نمایندهیت بکاهد، پردازنده ای است که سامسونگ برای این گوشی های میان رده در نظر می گیرد. در حال حاضر گلکسی A71 با پردازنده اسنپدراگون 730 و A51 هم با پردازنده اگزینوس 9611 راهی بازار شدند. برای مدل 5G این گوشی ها هم اگزینوس 980 در نظر گرفته شده که پردازنده بسیار قدرتمندی است. بنابراین انتظار می رود آنچه که کوالکام به اسم جانشین اسنپدراگون 765G معرفی می نماید، یا همین پردازنده، قلب تپنده یکی از این دو محصول را تشکیل دهد تا از لحاظ قیمت هم با نمایندگان دیگر شرکت ها رقابت تنگاتنگی داشته باشند.

با این حال هنوز هم سامسونگ برای فراوری محصولی با ارزش خرید مشابه نسبت به نمایندگان چینی نظیر وان پلاس و شیائومی جهت سختی را در پیش دارد. این شرکت ها گوشی های بسیار قدرتمندی را در محدوده قیمتی باورنکردنی راهی بازار می نمایند و همین موضوع هم باعث شده کاربران آن ها به شدت افزایش پیدا کند. سامسونگ نمی تواند صرفا با افزایش مگاپیکسل دوربین یا اضافه کردن قابلیت هایی نظیر لرزشگیر اپتیکال، کاربران را از خرید محصولاتی نظیر می نوت 10 منصرف کند که نه تنها لرزشگیر اپتیکال و دوربین تله فوتو دارد بلکه سنسور اصلی آن هم 108 مگاپیکسلی است.

اما در رابطه با تاریخ عرضه گلکسی A52 و A72 هم باید بگوییم سامسونگ مدل 2020 این گوشی ها را در تاریخ 12 دسامبر (21 آذر 98) رونمایی و کمی بعد راهی بازار کرد. اگر همین سیاست برای گوشی های نو هم در نظر گرفته گردد، باید منتظر رونمایی آن ها در ماه دسامبر (حدودا دو ماه دیگر) باشیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی A52 احتمالا با دوربین چهار گانه راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی A52 احتمالا با دوربین چهار گانه راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید