خطرناک ترین شهرهای آسیا، مناطقی به ظاهر زیبا اما ترسناک

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، اگر به سفر و گردشگری علاقمند هستید و مطالبی که در این موضوعات نوشته شده را دنبال می کنید، قطعا اطلاعات زیادی در خصوص شهرهای مختلف دنیا دارید. لیستی از زیباترین شهرها، قدیمی ترین شهرها و رمانتیک ترین شهرها مطالبی است که در سایت های گوناگون و پست های مختلف عنوان شده و در خصوص آن ها صحبت شده است. اما شاید تاکنون مطلبی با عنوان خطرناک ترین شهرهای آسیا به چشمتان نخورده باشد یا کمتر با آن برخورد نموده باشید. اگر عنوان مناطق خطرناک آسیا برای شما جذاب و هیجان انگیز است، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با شهرهای ناامن آسیا آشنا شوید.

خطرناک ترین شهرهای آسیا، مناطقی به ظاهر زیبا اما ترسناک

کراچی، کشور پاکستان

پاکستان یکی از کشورهایی است که نام آن همواره در لیست حملات تروریستی و درگیری های مسلحانه قرار گرفته است. کراچی، بزرگترین شهر این کشور، یکی از خطرناک ترین شهرهای آسیا بوده و خشونت های بسیار و قتل های زیادی در آن دیده می شود. براساس آمارهای به دست آمده در سال 2013 حدود 2700 قتل در کراچی صورت گرفته که در نوع خود بی سابقه است. علاوه بر خطرات تروریستی و کشت و کشتار، این شهر که یکی از خطرناک ترین شهرهای آسیا بوده، از جانب دزدان نیز در امان نیست و با توجه به اینکه کراچی مرکز مالی پاکستان محسوب می شود، مکانی مناسب برای سارقان و جنایتکاران هست. اغلب خلافکاران این شهر عملیات غیر قانونی خود را با موتور انجام می دهند.

مانیل، پایتخت کشور فیلیپین

مانیل (Manila)، بزرگترین و زیباترین شهر فیلیپین است که سالانه گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه هایش به آن سفر می کنند. اما این شهر همانقدر که جذاب و دیدنی بوده، خطرناک نیز هست. خلافکاران مانیل در گوشه و کنار این شهر منتظر فرصتی هستند که به گردشگران حمله نموده و آن را تهدید کنند. ربودن بچه ها، ایجاد رعب، ضرب و شتم از جمله مواردی است که سبب شده تا این شهر به یکی از شهرهای ناامن آسیا بدل شود. با توجه به اینکه جرم و جنایت و اعمال ضد قانونی بسیاری در شهر مانیل دیده می شود، از گردشگران خواسته شده تا در مکان های ناآشنای شهر غذا نخوردند و با افراد ناشناس نیز گفتگویی نداشته باشند.

کزون سیتی در کشور فیلیپین

کزون سیتی (Quezon City) پرجمعیت ترین شهر فیلیپین است که بخشی از کلانشهر مانیل (Manila) محسوب می شود. این شهر را می توان یکی از خطرناک ترین شهرهای آسیا معرفی کرد که مراکز تجاری و صنعتی فراوانی را در خود جای داده است. موضوعی که باعث ناامنی و خطرناک بودن کزون سیتی می شود، وجود افرادی است که به دلیل فقر، بیکاری و مانند آن اقدام به آسیب رساندن به دیگران نموده و حتی باعث قتل آن ها می شوند. این افراد اغلب در رنج سنی 25 تا 50 سال قرار دارند. اگر مسیرتان به کزون سیتی افتاد و قصد گشت و گذار در این شهر را داشتید، هرگز در هنگام شب و تاریک شدن هوا در خیابان های این شهر تردد نکنید، زیرا اغلب جنایاتی که رخ می دهند، در همین زمان اتفاق می افتند. البته آمارهای جدید حاکی از کاهش جرم و جنایات در این شهر بوده، اما با این حال احتیاط شرط عقل است.

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی

شهر کوالالامپور، بزرگترین شهر کشور مالزی و پایتخت آن است که در ایالت سلانگور این کشور قرار گرفته است. کوالالامپور جاذبه های تاریخی، طبیعی و دیدنی های بسیاری داشته که باعث شده سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر نموده و از جاذبه های بی نظیر آن دیدن کنند. اما باید بدانید که در کنار تمام این زیبایی ها و جذابیت ها، یکی از مناطق خطرناک آسیا بوده و در این زمینه رتبه دوم را در قاره آسیا دارد. نکته نگران کننده تر آن که اغلب جرم و جنایاتی که در این شهر انجام می شوند، متوجه گردشگران بوده و این مسئله صنعت گردشگری مالزی را تحت تاثیر خود قرار داده است. اگر به این شهر سفر کردید، در مکان های شلوغ مراقب جیب برها و کیف زن ها باشید. اغلب سرقت هایی که در این شهر انجام می شوند، از طریق موتورسواران صورت می گیرند. از این رو باید حواس خود را بیشتر جمع کنید و مراقب موتورسوارانی که به شما نزدیک می شوند، باشید. علاو بر این ها، تاکسی های شهری نیز هزینه بیشتری بابت کرایه از گردشگران دریافت می کنند که این مورد نیز در جای خود نوعی دزدی محسوب می شود.

شهر جوهور بهرو (Johor Baharu) در کشور مالزی

جوهور بهرو دومین شهر بزرگ مالزی بوده که در جنوبی ترین نقطه این کشور قرار گرفته است. این شهر یکی از شهرهای ناامن آسیا بوده که دارای معابدی بسیار زیبا و پارک هایی فوق العاده برای گشت و گذار هست. نکته ای که در خصوص این شهر وجود دارد و آن را تبدیل به شهری خطرناک نموده، وقوع اتفاقاتی چون دزدی، سرقت، کیف قاپی و مانند آن است. ناامن ترین بخش های این شهر در این زمینه، ایستگاه های مترو و ترمینال های اتوبوس هستند که روزانه شاهد دزدی های فراوانی هستند. همچنین کیف قاپی از طریق موتورسیکلت نیز در این شهر رواج بسیاری دارد. این حوادث تا جایی گسترده است که روزنامه چینی Shin Min Daily News در یکی از شماره های خود به این شهر پرداخته و حتی نام فروشگاه هایی را که بیشتر در معرض خطر هستند را مطرح کرد.

شهر کلانگ در کشور مالزی

شهر کلانگ (Klang) در دره کلانگ و در 32 کیلومتری پایتخت مالزی قرار گرفته است. در این شهر که یکی از مناطق خطرناک آسیا بوده، گروه های خلافکار و سارقان بسیاری اقامت دارند که اغلب آن ها توسط چینی ها و هندی ها رهبری می شوند. بسیاری از افرادی که در این گروه ها عضویت دارند کارگران هندی هستند که در چند سال گذشته طی یک اتفاق شغل خود را در کارخانه ها از دست داده اند. این کارگران پس از بیکاری گروه هایی خلاف قانونی را ایجاد نموده که روز بروز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. در واقع می توان دلیل این جرم و جنایات را فقر ناشی از بیکاری افراد دانست.

پتالینگ جایا در مالزی

پتالینگ جایا (Petaling Jaya) یکی از شهرهای ایالت سلانگور مالزی بوده که در نزدیکی پایتخت این کشور واقع شده است. این شهر به عنوان پایتخت صنعتی مالزی شناخته شده و یکی از شهرهای ناامن آسیا محسوب می شود. با توجه به جمعیت بالای پتالینگ جایا و پیشرفت های چشمگیری که در سال های اخیر داشته، سارقان زیادی به این شهر هجوم برده و باعث افزایش جرم و جنایت در آن شده اند. از این رو در هنگام گشت و گذار در خیابان ها و محله های این شهر باید حواس خود را خوب جمع کنید تا گیر جنایتکاران و سارقانی که در انتظار فرصت هستند، نیفتید.

شهر گورگان در هند

شهر گورگان (Gurgaon) یکی از شهرهای ایالت هاریانای کشور هند و یکی از مناطق خطرناک آسیا است. با توجه به اینکه پلیس هندوستان وظیفه خود را در این کشور به درستی انجام نداده و حتی گاها فعالیت های غیر قانونی نیز دارد، سارقان و جنایتکاران این شهر به راحتی به انجام کارهای خلاف قانون پرداخته و مسئله ای برای آن ها نیز ایجاد نمی شود. مردم گورگان حتی در خانه های خود نیز امنیت کافی ندارند و با مسائل بسیاری روبرو هستند. بر طبق آماری که از این شهر گزارش شده، در طول یک ماه حدود 200 سرقت اتومبیل صورت گرفته که در کل دنیا بی سابقه هست.

شهر داکا در کشور بنگلادش

شهر داکا، پایتخت کشور بنگلادش و یکی از شهرهای ناامن آسیاست. این شهر به عنوان یکی از خطرناک ترین شهرها در کل دنیا شناخته شده و تا حدودی باعث نگرانی گردشگران است. این ناامنی به دلایل سیاسی و اجتماعی ایجاد شده و خشونت های زیادی را در داکا به وجود آورده است. از طرف دیگر مردم بنگلاش نیز فرهنگ بسیار پایینی دارند که باعث دامن زدن به این خشونت ها شده و وضعیت شهر را بدتر نموده است. علی رغم کوشش های بی وقفه پلیس و ارتش این کشور، همچنان در این شهر ناامنی و خطرهای زیادی دیده می شوند که از بین آن ها می توان به سرقت و حتی آدم ربایی اشاره نمود. شاید بتوان بخشی از این ناامنی ها را از فقر موجود در بین مردمان این کشور دانست که باعث کشیده شدن آن ها به سمت کارهای خلاف قانون می شود.

شهر اولان باتور در مغولستان

شهر اولان باتور (Ulaan Baatar) پایتخت کشور مغولستان و سرزمین چنگیزخان مغول، یکی از مناطق خطرناک آسیاست که عملیات غیرقانونی زیادی در آن انجام می گیرد. از جمله خطراتی که مردم این شهر و همچنین گردشگران آن را تهدید می نماید، جیب بری و زد و خورد در خیابان های آن هستند. میزان این جرم و جنایات به حدی بالاست که در هنگام شب شجاعت قدم زدن در محله ها و خیابان ها را نخواهید داشت، در غیر این صورت حتما مورد هجوم سارقان و خلاف کاران شهر قرار خواهید گرفت. با توجه به اینکه اولان باتور، بزرگترین شهر مغولستان و مرکز فرهنگی، صنعتی و مالی این کشور محسوب می شود، مسئولین این شهر در سال های اخیر سعی نموده اند تا قوانین سختگیرانه ای برای مجرمین، خصوصا در خصوص برخورد نامناسب با گردشگران اعمال کنند.

منبع: همگردی

به "خطرناک ترین شهرهای آسیا، مناطقی به ظاهر زیبا اما ترسناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین شهرهای آسیا، مناطقی به ظاهر زیبا اما ترسناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید