کرونا در ژاپن؛ تعطیلی مدارس و انتقال دانش آموزان به مراکز نگهداری

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، حدود 1.3 میلیون کودک در سراسر ژاپن برای استفاده از مراکز نگهداری موسوم به گاکودو ثبت نام نموده اند

کرونا در ژاپن؛ تعطیلی مدارس و انتقال دانش آموزان به مراکز نگهداری

با تعطیلی سراسری مدارس در ژاپن به دلیل گسترش ویروس کرونا، مراکز تفریح و نگهداری پس از مدرسه در ژاپن با تمهیدات ویژه ای دانش آموزان را می پذیرند تا والدینی که کار می نمایند پس از خاتمه ساعات کاری آنها را به خانه ببرند.

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از دویچه وله، در بعضی از این مراکز بچه ها با فاصله زیاد از یکدیگر پشت میزهایشان می نشینند و به دور از همسالانشان مطالعه و بازی می نمایند و در زمان صرف غذا دور از همدیگر غذا صرف می نمایند.

به گزارش رویترز، اقدامات سختگیرانه ژاپن در تعطیلی مدارس به درخواست شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اجرا شده است با این حال این سیاست بطور گسترده ای مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان می گویند این سیاست انعطاف ناپذیر، مختل نماینده زندگی خانواده ها و پرمخاطره است زیرا تعطیلی مدارس باعث شده است که ده ها هزار دانش آموز به مراکز مراقبت های پس از مدرسه منتقل شوند.

این تصمیم هزینه زیادی برای مراکز نگهداری پس از مدرسه بچه ها چه خصوصی و چه دولتی ایجاد نموده است و آنها هر کدام خودشان اقداماتی برای جلوگیری از ابتلای بچه ها به کرونا پیش گرفته اند.

اکیو کامیمورا، مدیر مرکز استلا که یک مرکز نگهداری بچه ها پس از مدرسه است، به خبرگزاری رویترز می گوید: ما بچه های داریم که تمام روز را روی یک جایگاه می نشینند و همان جا هم خوراکی ها و غذایشان را می خورند و بنابراین به ویروس مبتلا نمی شوند.

بعضی والدین که این امکان را پیدا نموده اند که از خانه کار نمایند، بچه هاشان را در خانه نگهداری می نمایند با این حال آنها نیز نگرانی های خودشان را دارند.

کوجی ایشی که این روزها در خانه کار می نماید به رویترز گفته است: خیلی خوب است که شرکت من اجازه داد از خانه کار کنم با این حال من دقیقا نمی دانم که چگونه باید از پسر 6 ساله ام مراقبت کنم و نگران محدودیت هایی هستم که اکنون برای زندگی پسرم پیش آمده است.

به گفته دولت حدود 1.3 میلیون کودک در سراسر ژاپن برای استفاده از مراکز نگهداری موسوم به گاکودو ثبت نام نموده اند و معین نیست که این مراکز چگونه این شرایط را اداره می نمایند.

در شهرهای عظیم که قیمت املاک و مستغلات بالاست، ده ها کودک مجبورند در یک اتاق بمانند و با اسباب بازی ها بازی نمایند. آنها اجازه بیرون رفتن از این اتاق ها را ندارند زیرا کارمندان کافی برای نظارت بر بچه ها در محیط باز وجود ندارد. به همین دلیل بچه ها ساعات طولانی در مکانی کوچک و مشترک با دیگر بچه ها باقی می مانند.

با اینکه به دستور نخست وزیر، مدارس ژاپن از 27 فوریه تعطیل شده اند با این حال مسئولان بعضی از مناطق تصمیم گرفته اند که از این سیاست پیروی ننمایند با این حال بیشتر مدارس در کشور تا خاتمه سال تحصیلی تعطیل باقی خواهند ماند.

سال تحصیلی در ژاپن از اوایل ماه آوریل (نیمه فروردین) شروع می گردد.

دبیر کل حزب مخالف دولت در مجلس ژاپن در اعتراض به سیاست آبه در تعطیلی مدارس ژاپن گفت که مدارس را تعطیل نموده اید اما دانش آموزان به مراکز نگهداری منتقل شده اند، این چه سیاستی است؟ نخست وزیر ژاپن نیز در پاسخ گفته است که این سیاست قدم مهمی در مهار گسترش ویروس بوده است.

در ژاپن بیش از یکهزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است و 6 نفر نیز تا به امروز جانشان را از دست داده اند.

نخست وزیر ژاپن به دلیل واکنش دیرهنگام برای مهار شیوع کرونا از جمله کند بودن مقامات در تشخیص سریع ویروس در ژاپن مورد انتقاد قرار گرفته است.

توکیو محدودیتهای سختی برای مسافرانی که از چین و کره جنوبی به این کشور می آیند به اجرا گذاشته است با این حال ژاپن خواستار برگزاری بازی های المپیک تابستانی توکیو طبق جدول زمانی اعلام شده است.

-

بیشتر بخوانید

کرونا؛ تعطیلی سراسری مدارس در ژاپن/ دولت به کارگران مرخصی ساعتی و یارانه می دهد

گام اول فراوری واکسن کروناویروس در ژاپن

مرگ اولین ژاپنی به دلیل کرونا

--

منبع: عصر ایران

به "کرونا در ژاپن؛ تعطیلی مدارس و انتقال دانش آموزان به مراکز نگهداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در ژاپن؛ تعطیلی مدارس و انتقال دانش آموزان به مراکز نگهداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید