کرونا به ترکیه هم رسید

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، دولت ترکیه طی هفته های گذشته بارها تاکید نموده بود با تمهیدات وزارت بهداشت این کشور توانسته از ورود ویروس کرونا به این کشور جلوگیری نموده و یا دستکم ورود آن را به تاخیر بیندازد.

کرونا به ترکیه هم رسید

دولت ترکیه خاطرنشان کرد آزمایش یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور مثبت شده است.

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، فخر الدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه دیشب از ورود ویروس کرونا به کشورش اطلاع داد.

این مقام بهداشتی ترکیه بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت این مرد پس از بازگشت از سفر به اروپا به سرفه و تب مبتلا شده و پس از مثبت شدن تست کرونا او به همراه خانوده اش در قرنطینه قرار داده شده اند. وزیر بهداشت ترکیه حال عمومی این فرد را خوب اعلام نموده است.

وزیر بهداشت ترکیه با تاکید بر اینکه ثبت 1 مورد به معنای اپیدمی ویروس کرونا در ترکیه نیست به شهروندان این کشور توصیه نموده از سفرهای غیرضرور خودداری نموده و حتی المقدور به سفرهای خارجی نروند.

او همچنین از لغو مرخصی پرسنل بیمارستانی اعم از پزشکان و پرستاران نیز اطلاع داده است.

دولت ترکیه طی هفته های گذشته بارها تاکید نموده بود با تمهیدات وزارت بهداشت این کشور توانسته از ورود ویروس کرونا به این کشور جلوگیری نموده و یا دستکم ورود آن را به تاخیر بیندازد.

رسانه های دولتی ترکیه نیز تاکید داشتند وزارت بهداشت ترکیه یک الگوی پیروز در مبارزه و جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور را به مورد اجرا گذاشته است.

دولت ترکیه همچنین مجازات سفت و سختی را به پخش کنندگان اخبار دروغین در شبکه های اجتماعی درباره ویروس کرونا در نظر گرفته است.

به گمان ناظران اقتصاد ترکیه به میزان زیادی از ناحیه ویروس کرونا آسیب پذیر خواهد بود.

دولت ترکیه با وجودی که در 3 ماه گذشته به صورت مستقیم درگیر ویروس کرونا نبوده اما اقتصاد این کشور که به میزان زیادی وابسته به صنعت جهانگردی است به صورت غیر مستقیم و از ناحیه کاهش ورود جهانگرد و سیاست های محدود کننده در آستانه آسیب پذیری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ترکیه مرزهای خود با ایران را بست

ترکیه در محاصره کرونا ویروس جدید (+نقشه)

وزیر بهداشت ترکیه: اگر ایران شهر قم را قرنطینه می کرد، مرز را نمی بستیم

منبع: عصر ایران

به "کرونا به ترکیه هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به ترکیه هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید