کرونای راسویی به ایران رسید؟ ، افزایش 3 تا 9 برابری قدرت انتقال ویروس

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، ویروس کرونا دردسر و مکافات کم داشت حالا یک نوع از جهش یافته آن که منشا آن شمال اروپا و در کشور دانمارک است نگرانی های شدیدی را در سراسر دنیا به وجود آورده است.

کرونای راسویی به ایران رسید؟ ، افزایش 3 تا 9 برابری قدرت انتقال ویروس

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی ، این نوع ویروس جهش یافته که در بدن راسوهای پرورش یافته در مزارع شمال دانمارک رویت شده 12 نفر را در این کشور مبتلا کرد. این نوع ویروس گفته می گردد که ساخت واکسن کرونا را بی اثر می نماید.

انگلیس بلافاصله مرزهای خود را بر روی کشور دانمارک بست و اکنون گفته می گردد کرونای مربوط به این راسو به هفت کشور جهان نفوذ نموده است. آیا این ویروس جهش یافته راسویی از مرزهای ایران هم عبور می نماید؟

دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی مقابله با کرونای کشور در اینباره به وبلاگ ساعت فانتزی گفت: اوایل اپیدمی در ایران ویروسی که در کشور ما شیوع پیدا کرد در واقع همان چیزی بود که منشا آن در ووهان چین است.

وی تاکید نمود: اما موتاسیون جدیدی در ویروس کرونا رخ داد و بسیار آلوده کننده است. متوجه شدیم این کرونا از اروپا منشا دارد. به علت جهش ویروس قدرت انتقال آن سه تا 9 برابر افزایش پیدا نموده است.

عضو کمیته علمی مقابله با کرونای کشور اضافه کرد: به دلیل همین قدرت سرایت است که امکان دارد کلیه اعضای یک خانواده نیز دچار این بیماری بشوند.

دکتر اذعان داشت: موتاسیون جدید هر چند تعداد مبتلایان را بسیار افزایش داده است اما مرگ و میر را افزایش نداده است.

وی در رابطه با این موضوع که موتاسیون جدید کرونا در ایران ارتباطی با کرونای راسویی دارد یا خیر گفت: هیچ شواهدی در دسترس نیست و واقعا در اینباره اکنون چیزی نمی توان گفت. به هر حال ویروسی که در ایران اکنون جهش یافته بسیار مسری است و افراد زیادی را مبتلا می نماید.

منبع: جام جم آنلاین

به "کرونای راسویی به ایران رسید؟ ، افزایش 3 تا 9 برابری قدرت انتقال ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای راسویی به ایران رسید؟ ، افزایش 3 تا 9 برابری قدرت انتقال ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید