کاشت 50 اصله نهال در محوطه ورودی معبد باستانی نوشیجان

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، خبرنگاران/همدان در راستای پویش کاشت نهال و تحقق هدف ایرانی قوی، ایرانی سرسبز و جهاد در حفظ منابع طبیعی 50 اصله نهال در محوطه ورودی دژ معبد باستانی نوشیجان کاشته شد.

کاشت 50 اصله نهال در محوطه ورودی معبد باستانی نوشیجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر در این مراسم گفت: ایران قوی در گرو ایران سرسبز است و همه آحاد جامعه باید در قبال حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی احساس مسئولیت نمایند.

جواد زنگنه ادامه داد: با توجه به گرمایش زمین، خشکسالی، سیلاب ها و مسائل ناشی از آن شامل گرد و غبار و ریزگردها، کاشت درخت و حفظ پوشش گیاهی لازم است.

زنگنه حفظ زیستگاه های طبیعی، گونه های گیاهی، جلوگیری از تخریب محیط زیست، توسعه فضای سبز و درخت کاری را وظیفه ای همگانی دانست و اضافه کرد: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی بسیار مناسب برای توسعه رفتارهای اثر گذار جهت حفظ محیط زیست است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این آئین اظهار کرد: با توجه به نزدیکی نوروز و بعلاوه هفته منابع طبیعی طبق هماهنگی و تعامل انجام شده با اداره منابع طبیعی شهرستان، 50 اصله نهال مقاوم به آب و هوای دشت شورکات با مشارکت منابع طبیعی، هلال احمر، گروه های مردم نهاد و همکاران میراث فرهنگی در محوطه ورودی پایگاه ملی کاشته شد.

ابراهیم جلیلی با بیان اینکه نهال ها از درخت های مقاوم در برابر شوری و آب و هوای بیابانی هستند، توضیح داد: 50 اصله نهال شامل سنجد ،گز ،پسته وحشی و کاج در محوطه ورودی دژ معبد باستانی نوشیجان کاشته می گردد.

جلیلی ایجاد فضای مناسب با شرایط منطقه را یکی از دغدغه های همیشگی پایگاه ملی نوشیجان دانست و عنوان کرد: نهال های کاشته شده باید در برابر شوری خاک مقاومت داشته و تاب تحمل گرمای شدید تابستان و یخ بندان های زمستان را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاشت 50 اصله نهال در محوطه ورودی معبد باستانی نوشیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت 50 اصله نهال در محوطه ورودی معبد باستانی نوشیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید