تعطیلات نوروز کجا برویم؟

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تعطیلات نوروز کجا برویم؟ شاید این سوالی باشه که ذهن شما رو مشغول نموده. مسافرت عید و گذراندن تعطیلات نوروزی نیازمند آنالیز مکان های دیدنی است.

تعطیلات نوروز کجا برویم؟

تعطیلات نوروز کجا بریم؟

عید نوروز فرصتی مناسب برای مسافرت است. اگر به هر دلیلی، تصمیم به مسافرت گرفته اید و یا در نظر دارید برای مدتی از محل اقامت تان دور شوید به این نکات توجه کنید. شما در انتخاب شیوۀ سفرتان کاملا مختار هستید که شیوۀ سفرتان را معین کنید. اینکه بطور شخصی و انفرادی و یا به وسیله تور و آژانس های مسافرتی که خدمات متفاوتی را ارائه می نمایند، مسافرت تان را انجام دهید. بعضی از آژانس های مسافرتی تنها فروشنده بلیت هستند و بعضی دیگر علاوه بر فروش بلیت، خدمات تور را نیز ارائه می دهند. این آژانس ها نیز به دو دسته تقسیم می شوند:آژانس های هواپیمایی که خود برگزار نماینده تور هستند و یا آنهایی که واسطه فروش تور و نماینده یک آژانس داخلی دیگر هستند. بهر حال غیر از نحوۀ سفر نکات دیگری هم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید و در اینجا ما به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

قبل از آغاز تور نوروز برنامه تان را تنظیم کنید

در این برنامه، مدت زمان مسافرت، راستا دقیق توقفگاه ها ، بودجۀ سفر، شرایط هوای مقصد، هتل، راستا سفر و غیره را در طول سفر شناسایی کنید. پیش از ترک منزل، یک بار دیگر وسایل مورد احتیاج در طول سفر را بازبینی کنید. برای اطمینان از این که همه وسایل مورد احتیاج را برداشته اید، قبلاً صورتی از آن ها تهیه کنید و از بردن وسایل اضافی و غیرضروری خودداری کنید. در سفرهای خارجی پاسپورت و بلیط از لوازم لازم است که باید خیلی قبل تر از آغاز سفر برای آن ها برنامه ریزی و اقدام کنید.

بودجه سفر نوروز

معمولا مهم ترین عامل در انتخاب مقصد، بودجه و میزان پولی است که برای تعطیلات نوروز و سفرتان اختصاص می دهید، اگر به همراه اعضای خانواده خود سالی یک بار به تعطیلاتی درخور و شایسته بروید، قطعا بهتر از چندین سفری خواهد بود که با امکانات محدود و در محیط های نا امنی سپری شده و حسرت فعالیت های تفریحی، خوراک های لذیذ و خرید را بر دل اعضای خانوادتان می گذارد. اگر از تغییرات قیمت آژانس های مسافرتی و هتل ها آگاه باشید، می توانید با صرف هزینه کمتر سفر دلچسب تری را تجربه کنید. آژانس های مسافرتی تا چند روز پیش از آغاز پرواز تورهای خود را با بالاترین قیمت ممکن و سود به فروش می رسانند اما اگر جایگاه خالی بماند به مرور قیمت تورهای خود را کاهش می دهند تا جاهای خالی را پر نمایند (تورهای لحظه آخری). این فرایند کاهش قیمت ها ادامه پیدا می نماید تا چند ساعت مانده به پرواز که اگر باز هم جایگاه خالی بماند قیمت ها به طرز باورنکردنی پایین می آید و آن موقع به راحتی می توانید هزینه رفت و برگشت سفرتان را به طرز چشمگیری کاهش دهید. این کاهش قیمت ها از جانب هتل ها هم اتفاق می افتد و تخفیف های عمده و ویژه ای را برای آژانس ها منظور می نمایند. این اتفاق ها معمولا زمانی رخ می دهد که از مسافران کشورهای دیگر این شهرها کاسته می گردد و هتل ها برای پر کردن اتاق های خود به آژانس ها تخفیفات ویژه ای می دهند و این باز هم مژده ای برای کاهش هر چه بیشتر هزینه سفرتان است.

خوانسار

در ناحیه ای نه چندان دور از کویر مرکزی ایران در فاصله حدود 150 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان با پوشش گیاهی متنوع که لاله های واژگون آن معروف هستند قرار گرفته است.

رویش هزاران لاله واژگون در اوان هربهار در دشت زیبای گلستانکوه جلوه بی نظیر و کمیاب طبیعت گوناگون حیات وحش در ایران را نمایان می نماید. گلستانکوه در وسعتی افزون بر یک هزار هکتار در منطقه سردسیر غرب استان اصفهان در راستا خوانسار به اصفهان در 15 کیلومتری شهر خوانسار و یکی از زیباترین کوه های اصفهان با ارتفاع 3631 متر قرار گرفته و رویشگاه گل منحصر به فرد وکمیاب لاله های واژگون و انواع دیگری از گیاهان مرتعی خودرو است.

چادگان

شهرستان چادگان یکی از شهر ستان های استان اصفهان که در سال 1381 بر اساس مصوبه هیات محترم دولت از شهرستان فریدن منتزع شده است این شهرستان از شمال به شهرستان فریدن، از جنوب استان چهار محال و بختیاری و از شرق به شهرستان تیران و کرون و از غرب به شهرستان فریدونشهر محدود می گردد. مرکز شهرستان چادگان شهر چادگان می باشد که در 115 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع شده است.

کاشان

فصل بهار و خصوصا اردیبهشت ماه زمان برداشت گل محمدی و گلاب گیری در قمصر کاشان است. همه ساله میهمانان عزیز از سراسر ایران اسلامی جهت بازدید از آیین سنتی گلاب گیری راهی شهر سبز نیاسر شده و از نزدیک گلابگیری سنتی و عطر خوش رایحه گل محمدی را استشمام می نمایند. موقع رسیدن گل در شهر نیاسر از پانزدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا حدود یک ماه بطول می انجامد. هتل در شهر کاشان را نیز مشاهده کنید.

استان آذربایجان غربی

خوی

آثار باستانی متعددی در این شهر وجود دارد که از میان آن ها می توان به مناره شمس تبریزی، مسجد مطلب خان، دروازه سنگی و پل خاتون اشاره نمود.

شهرستان چالدران

یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته است. شهرستان چالدران بیشتر به خاطر جنگ چالدران شهرت دارد. چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان می باشد.

از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی دیگر این شهر به کلیسای طاووس (قره کلیسا)، روستای دلیک داش، روستای قاشقا بلاغ، گیخ بلاغ و ایستی سو (آبگرم) می توان اشاره نمود. سد بارون که به نام سد ماکو شناخته می گردد در 20 کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است.

استان آذربایجان شرقی

سراب

شهرستان سراب به مرکزیت شهر سراب در استان آذربایجان شرقی ایران قرار گرفته است. این شهرستان به دلیل واقع شدن در بین دو کوه سبلان و بزقوش دارای آب و هوای سرد در زمستان و خنک و ملایم در تابستان می باشد. از نقاط دیدنی این شهرستان، علاوه بر دامنه های ساوالان و بزگوش و باغ های روستاهای اطراف سراب، می توان به آبگرم های معدنی آلله حق، اسبفروشان، اردها و ساری قیه اشاره نمود. به نظر آنوبانینی این شهرستان دارای قدمت طولانی بوده و از جمله آثار باستانی آن سنگ نوشته های اورارتویی (به خصوص رازلیقو) و قلعه های تاریخی در اطراف کوه ها می باشد.

اهر

اهر از شهرهای قدیمی استان آذربایجان شرقی ایران است. این شهرستان از شمال به کلیبر، از شرق به مشکین شهر و مغان، از جنوب به هریس و از مغرب به ورزقان محدود است.

گردآوری: مجله اینترنتی وبلاگ ساعت فانتزی

منبع: setare.com

به "تعطیلات نوروز کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات نوروز کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید