هزینه 11 میلیون دلاری گوگل برای برطرف اتهام رفتار تبعیض آمیز مدیران این شرکت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، حدود 227 نفر از متقاضیان کار در گوگل مدعی شدند مدیران این شرکت با رفتار تبعیض آمیز و صرفا به خاطر سنشان آن ها را رد کردند.

هزینه 11 میلیون دلاری گوگل برای برطرف اتهام رفتار تبعیض آمیز مدیران این شرکت

به گزارش خبرنگار ، گوگل از سال 2015 میلادی روندی طولانی و پرهزینه ای را در پی رد برطرف شکایت های متضیان کار در این شرکت طی نموده است. این افراد مدعی هستند شرکت گوگل صرفا به خاطر سنشان درخواست کار در این شرکت را رد نموده است. گوگل برای برطرف این مشکل تا کنون بیش از 11 میلیون دلار هزینه نموده است.

جریمه سنگین گوگل از سوی دستگاه های نظارتی در آمریکا

دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده برخورد تبعیض آمیز گوگل هنوز رای نهایی خود را صادر ننموده است. در این افراد شکایت نموده از گوگل فردی به نام رابرت هث از موقعیت ویژه ای بین دیگر افراد برخوردار است. رابرت در سال 2015 میلادی درخواست خود برای کار در گوگل را به مسئولان جذب نیروی انسانی این شرکت ارسال کرد. او مدعی است گوگل صرفا به خاطر یک اشتباه کوچک در خصوص یه سوال تخصصی رایانه ای و سنش، از کار کردن در این شرکت محروم شده است. این اقدام گوگل در حالی صورت گرفت که رابرت هث از لحاظ سوابق کاری و علمی از برترین نامزد های کار در شرکت گوگل بود.

رفتار تبعیض آمیز با متقاضیان کار در گوگل تا کنون 11 میلیون دلار هزینه روی دست این شرکت گذاشته است!

وکلای مدافع رابرت هث با تهیه و تنظیم رزومه و مدارکی جدید از سوابق تحصیلی و درخواست کاری او به دنبال اثبات اتهام تبعیض در گوگل هستند. البته گوگل تا کنون هیچ کدام از اداعا های مطرح شده از سوی رابرت را قبول ننموده است و با کوشش فراوان به دنبال اثبات بی گناهی خود است.

رسیدگی به پرونده رابرت هث تاکنون بیش از 2.75 میلیون دلار خرج روی دست گوگل گذاشته است. این مبلغ تنها بخشی از 11 میلیون دلار هزینه ای است که غول فناوری آمریکایی برای رسیدگی به شکایات مطرح شده علیه خود به وکلای این شرکت پرداخته است. رفتار تبعیض آمیز با کارمندان و متضیان کار تنها مختص به گوگل نبوده و شرکت هایی آمریکایی دیگری مانند اینتل و فیسبوک نیز با چنین اتهامی درگیر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هزینه 11 میلیون دلاری گوگل برای برطرف اتهام رفتار تبعیض آمیز مدیران این شرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 11 میلیون دلاری گوگل برای برطرف اتهام رفتار تبعیض آمیز مدیران این شرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید