آخرین اخبار کرونای جهان؛ شمار مبتلایان از 25 میلیون و 800هزار گذشت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 25 میلیون 800هزار تن عبور کرده است.

آخرین اخبار کرونای جهان؛ شمار مبتلایان از 25 میلیون و 800هزار گذشت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون25,809,209 تن مبتلا و 857,911 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده دنیا دارد:

هر ساعت بر شمار جان باختگان و موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا افزوده می شود. در آخرین اقدامات صورت گرفته برای تهیه واکسن شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد: فاز سوم آزمایش واکسن کروناویروس در آمریکا آغاز شده و این واکسن، سومین واکسن کووید-19 است که در مراحل پایانی آزمایشات واقع شده است. به گزارش سی ان ان، این واکسن با همکاری محققان دانشگاه آکسفورد تولید شده و مورد حمایت دولت فدرال آمریکاست.بنابر اعلام شرکت داروسازی آسترازنکا، 30 هزار بزرگسال 18 سال به بالا از نژادها و گروه های جغرافیایی مختلف که از شرایط جسمی سالم برخوردارند یا به بیماری هایی از قبیل ایدز مبتلا هستند اما شرایط پایداری دارند و در معرض ابتلا به بیماری کووید-19 هستند، ثبت نام کرده اند.

گفته شده شرکت کنندگان در این آزمایشات دو دوز از واکسن فعال یا شبه واکسن را در فاصله چهار هفته از یکدیگر دریافت می کنند. در حال حاضر، مرحله سوم آزمایشات واکسن آسترازنکا در انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی در حال انجام است. همچنین برنامه ریزی هایی برای انجام آزمایشات در ژاپن و روسیه صورت گرفته است.

در برزیل ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور طی اظهاراتی اعلام کرده است که زدن واکسن کرونا اجباری نیست. به گزارش گلوبال نیوز، دولت برزیل 346 میلیون دلار برای خرید 100 میلیون دُز واکسن کرونا از شرکت داروسازی آسترازنکا هزینه کرده است.

اما هند این روزها شاهد افزایش شدید ابتلا و مرگ و میر است و حتی گفته می شود ممکن است جای برزیل و آمریکا را نیز بگیرد.این کشور رکورد بیشترین افزایش یک روزه موارد ابتلا را به خود اختصاص داده است. برخلاف ایالات متحده و برزیل، رشد موارد ابتلا به کرونا در هند 7 ماه پس از گزارش اولین مورد کرونا در تاریخ 30 ژانویه همچنان در حال تسریع است. این بیماری پس از درگیر کردن شهرهای بزرگ هند، اکنون به منطقه بزرگ روستایی که در آن بخش بزرگی از 1.3 میلیارد نفر جمعیت هند زندگی می کنند، نفوذ کرده است.

بیشتر بخوانید:

تکنولوژی روس ها برای تشخیص کرونا/آلاباما کانون شیوع ویروس شد

انگلیس و آمریکا بدترین به لحاظ عملکرد/سرایت کووید ـ19 از شهرها به روستاهای هند

آغاز سال تحصیلی خطرناک در آمریکا/پوتین از ثبت دومین واکسن خبر داد

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آخرین اخبار کرونای جهان؛ شمار مبتلایان از 25 میلیون و 800هزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار کرونای جهان؛ شمار مبتلایان از 25 میلیون و 800هزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید