دومین اتحادیه کارگری اپل در آمریکا ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از انگجت، گروهی از کارمندان اپل استور از اوایل امسال میلادی تصمیم داشتند اتحادیه تشکیل دهند. در ماه ژوئن فروشگاهی در مریلند، نخستین اپل استوری بود که اتحادیه کارگری در آنجا تشکیل شد. اکنون یک فروشگاه خرده فروشی دیگر در اوکلاهما سیتی رای به تشکیل اتحادیه داده و به این ترتیب دومین فروشگاه این کشور خواهد بود که به طور رسمی اتحادیه تشکیل می دهد.

دومین اتحادیه کارگری اپل در آمریکا ایجاد می گردد

طبق گزارش وال استریت ژورنال، گروه تازه خود را Penn Square Labor Alliance نامیده زیرا فروشگاه مذکور در مرکز خرید Penn Squate قرار گرفته است.

حدود 100 کارمند واجد شرایط عضویت در اتحادیه در این فروشگاه حضور دارند. با توجه به اطلاعاتی که هیات ملی روابط کار آمریکا 56 نفر از کارگران رای به تشکیل اتحادیه داده و 32 نفر با آن مخالف بوده اند.

این گروه اکنون تصمیم دارد به اتحادیه کارگران ارتباطات آمریکا بپیوندد که نماینده شرکت هایی مانند AT&T و ورایزون هستند.

در این میان سخنگوی اپل در بیانیه ای اعلام نمود: ما معتقدیم روابط همکاری آزاد و مستقیمی داریم و به برترین شیوه برای اعضای تیم مان احترام قائل هستیم تا تجربه ای ایده آل برای مشتریان و کارمندان مان فراهم کنیم. ما مفتخریم که پاداش و مزایای قدرتمند در اختیار تیم مان قرار می دهیم.

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که اپل مشغول آنالیز راهکار هایی است تا از ایجاد اتحادیه به وسیله کارگران جلوگیری کند. چند هفته قبل نیز نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام نمود این شرکت بزرگ فناوری پاداش های تازهی به کارمندان ارائه می دهد مانند مزایای سلامتی اضافی و تامین سرمایه برای فرصت های آموزشی.

با این وجود اپل مزایای مذکور را در اختیار اعضای اتحادیه های کارگری قرار نمی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دومین اتحادیه کارگری اپل در آمریکا ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین اتحادیه کارگری اپل در آمریکا ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید