نسخه بازگشایی مدارس در منطقه ها مختلف، تدوین طرح نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین طرح نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه اظهار کرد: این نظام مراقبتی، شرایط بازگشایی مدارس را در شرایط و منطقه ها مختلف مدیریت و به مدارس برای تطبیق با وضع موجود یاری می نماید.

نسخه بازگشایی مدارس در منطقه ها مختلف، تدوین طرح نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از ایسنا، محمد محسن بیگی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از شرایط بیماری کووید 19 در زمان بازگشایی مدارس در مهرماه سال جاری اطلاع و پیش بینی دقیقی در دست نیست و باید در آن موقع با توجه به شرایط، تصمیم گیری و خود را با شرایط تطبیق دهیم.

وی اضافه کرد: تدوین نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه که از سوی تیمی از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در حال تدوین است هم همین هدف را دنبال می نماید تا بتوانیم مدارس را در منطقه ها مختلف بر حسب شرایط مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان تعطیلی دائم مدارس وجود ندارد و لطمات جبران ناپذیری به جریان تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد می نماید، اسم کرد: تاکید ما بر بازگشایی مدارس در مهرماه 1400 برای کاهش آسیب ها است و اگر تا آن موقع ایمنی جمعی ایجاد شده باشد و مجوز های لازم صادر شوند، آموزش ها حضوری خواهند بود، با این حال هنوز نمی توان از تصمیمی قطعی و یکپارچه برای همه مدارس سخن گفت.

محسن بیگی ادامه داد: درحال کسب آمادگی تدریجی برای بازگشایی مدارس هستیم و سناریو های مختلفی بر حسب شرایط در دست داریم؛ با این حال با وزارت بهداشت در اجرای دستورالعمل ها در تعامل هستیم و به حفظ سلامت دانش آموزان هم توجه داریم و تابع تصمیمات ستادملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس خواهیم بود.

به گفته وی، بر اساس اولویت بندی واکسیناسیون عمومی، قرار است واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه انجام گردد و پس از آن برای واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس هم اقدام خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "نسخه بازگشایی مدارس در منطقه ها مختلف، تدوین طرح نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه بازگشایی مدارس در منطقه ها مختلف، تدوین طرح نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید