نخستین نمایش بقایای چند دایناسور

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، بخشی از فسیل پوست یک دایناسور که 150 سال پیش کشف شده بود در کنار دیگر آثار به جا مانده از دایناسورها در موزه ترینگ بریتانیا برای بار اول به نمایش گذاشته شده است.

نخستین نمایش بقایای چند دایناسور

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی، این فسیل پوست دایناسور haestasaurus که در کنار 15 اثر به جا مانده از دیگر دایناسورها در موزه تاریخ طبیعت ترینگ واقع در هرتفوردشر بریتانیا حضور دارد، پس از آنکه در اواسط قرن نوزدهم میلادی کشف شدند، برای اولین بار به نمایش عموم گذاشته می شوند.

به گفته این موزه فسیل به جا مانده از پوست این دایناسور برای اویلن بار این ایده را به مردم می دهد که ظاهر بیرونی دایناسورها به چه شکل بوده است.

از دیگر آثاری که در این نمایشگاه به چشم می خورد، به استخوان های دایناسور ایگوآنودون نیز می توان اشاره نمود.

پروفسور پائول برت، محقق دایناسور این موزه بیان نمود: این یافته ها با استقبال چشمگیر مردم رو به رو شدند. شاید این آثار برای بار اول باشد که در بریتانیا به نمایش گذاشته می شوند اما اطمینان داریم که هرگز از خاطرات فراموش نخواهند شد.

بنا بر اعلامموزه ترینگ، فسیل پوستی که در این موزه به نمایش گذاشته می گردد، یکی از تنها سه اثری است که تاکنون از دایناسور haestasaurus کشف شده است.

پروفسور برت اضافه کرد: ما شاهد اثر به جا مانده از پوست این دایناسور بر روی سنگ هایی هستیم که آن را پس از مرگش احاطه نموده بودند. برای اولین بار است که تصوری درباره شکل بیرونی این جانوران ارائه شده چرا که پیش از این تنها شاهد استخوان های به جا مانده از دایناسورها بوده ایم

این آثار در سال 1852 گیدئون مانتل کشف شدند و مجموعه آثار او پس از درگذشتش به موزه تاریخ طبیعت ترینگ منتقل شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین نمایش بقایای چند دایناسور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نمایش بقایای چند دایناسور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید