فعالیت های نوآورانه بر اساس برطرف نیازهای جامعه صورت گیرد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، خبرنگاران/ایلام کارشناس مسئول برنامه ریزی و اجرای مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام گفت: زمانی فعالیت های نوآورانه ارزش خود را نشان می دهند که در راستای یک چشم انداز و هدف واضح برای برطرف نیازهای جامعه صورت گیرد.

فعالیت های نوآورانه بر اساس برطرف نیازهای جامعه صورت گیرد

حسین اکبری در گفت و گو با وبلاگ ساعت فانتزی، با اشاره به اهمیت نوآوری و خلاقیت برای موفقیت در کسب و کارهای مختلف، اظهار کرد: امروزه نوآوری یکی از اصلی ترین چالش های سازمان ها و بنگاه های تجاری برای رسیدن به اهداف، پیشرفت و رقابت در عرصه های گوناگون است.

کارشناس مسئول برنامه ریزی و اجرائی مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام با بیان اینکه مقوله نوآوری باید به عنوان یک استراتژی پیشرفت در کنار فعالیت های صنعتی، علمی، آموزشی و حتی فرهنگی قرار گیرد و به عنوان یک راهبرد اصلی همیشه تداوم داشته باشد، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر در کشور و استانمان بیش از گذشته به موضوع نوآوری اهمیت داده می گردد، راه اندازی مراکز رشد، نوآوری، شتابدهنده ها و پارک های علم و فناوری خود گواهی برای این مدعاست.

اکبری اضافه نمود: اگر این فعالیت ها بر اساس نیازهای کشور و یا استان برای برطرف مسائل و مسائل موجود که اصلی ترین آنها مالی است جهت گیری نگردد عملا کاری خنثی است؛ بنابراین زمانی فعالیت های نوآورانه ارزش خود را نشان می دهند که در راستای یک چشم انداز و هدف واضح برای برطرف نیازهای جامعه صورت گیرد.

کارشناس مسئول برنامه ریزی و اجرائی مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام با اشاره به راه اندازی این مرکز در سال 1398 در استان گفت: مرکز منش ایلام با برگزاری رویدادهایی برای ترویج مهارت های تفکر نوآورانه و خلاق، کار تیمی، آموزش اصول و فنون ایده پردازی و ... با هدف ایجاد کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه و حمایت از جوانان صاحب ایده راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های مرکز منش ایلام در قالب طرح شتاب دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان در استان از سال 1398 تا کنون با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در حال اجراست، گفت: تا کنون بیش از 70 رویداد ترویجی و آموزشی نوآورانه در این مرکز برگزار شده است.

اکبری با بیان اینکه تا کنون 30 تیم فناور از خدمات این مرکز بهره مند شده اند، اضافه نمود: اعضای این تیم ها متشکل از دانشجویان و جوانان علاقه مند به کسب و کارهای نوآورانه است که با شرکت در رویدادها و برنامه های مختلف مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان ایلام و بهره مندی از خدمات مختلف این مرکز در جهت راه اندازی یک کسب و کار نوپا و نوآورانه قرار گرفته اند.

وی در خاتمه توضیح داد: این مرکز آماده پذیرش طرح ها و ایده های نوآورانه در زمینه های مختلف است و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.maneshilam.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 08432243563 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فعالیت های نوآورانه بر اساس برطرف نیازهای جامعه صورت گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های نوآورانه بر اساس برطرف نیازهای جامعه صورت گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید