طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر برای صبحانه

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، اگر طبق عادت همیشگی برای صبحانه اوتمیل یا غلات صبحانه می خورید، طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دو سر احتمالا برای شما مجذوب کننده باشد. فرقی ندارد که شما پیرو چه رژیم غذایی هستید. اوتمیل وگان با شیر جو دوسر سرشار از مواد غذایی لازم روزانه بدن شما است.

طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر برای صبحانه

اوتمیل سرشار از مواد مغذی است. این صبحانه مقوی و پرانرژی مناسب برای بچه ها و بزرگسالان، خصوصا ورزشکارن است. از طرفی اگر در پی رسیدن به وزن ایده آل هستید، اوتمیل گزینه بسیار خوبی است. نباید فراموش کنید به میزانی که صبحانه شما مقوی تر باشد، دیرتر گرسنه خواهید شد. در ادامه، طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر آموزش داده می گردد. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم در طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر

  • جو دوسر یک پیمانه
  • شیر جو دوسر کاله یک پیمانه
  • آب یک پیمانه
  • شربت افرا دو قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر دارچین یک دوم قاشق چای خوری
  • جوز هندی آسیاب شده یک چهارم از نصف یک قاشق چای خوری (یک هشتم)
  • نمک به میزان خیلی کم

مواد لازم برای سرو اوتمیل وگان با شیر جو دوسر

  • انواع توت های تازه یا یخ زده به میزان لازم
  • کره بادام زمینی دو قاشق غذاخوری
  • موز خرد شده یک عدد
  • آجیل خرد شده به میزان لازم
  • تخم کتان یا تخم آفتاب گردان به میزان لازم
  • پودر نارگیل به میزان لازم

طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر

مرحله اول

برای تهیه اوتمیل وگان، جو دوسر، آب، شربت افرا و شیر جو دوسر آماده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. دانه های جو دوسر همراه با شیر پخته می شوند.

مرحله دوم

برای بهتر شدن طعم اوتمیل وگان می توانید وانیل، دارچین، جوز هندی و میزان بسیار کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را کمی زیاد کنید تا با حرارت میانه مواد آغاز به جوشیدن نمایند. چند دقیقه مواد را روی شعله هم بزنید تا بافتی شبیه به فرنی به خود بگیرد.

مرحله سوم

بعد از آن که کمی مواد داخل قابلمه جوش خوردند، قابلمه را از روی شعله بردارید. آن را به کناری بگذارید تا مواد خنک شوند. در این مدت بافت اوتمیل شما کمی سفت و ضخیم می گردد. بنابراین حواستان باشد، مواد را به مدت زیاد روی شعله قرار ندهید که زمان خنک شدن خیلی سفت نشوند.

مرحله چهارم

کاسه های کوچکی که برای سرو انتخاب نموده اید را آماده و مواد را درون آن ها تقسیم کنید. در این مرحله از طرز تهیه اوتمیل با شیر جو دوسر، موادی که به صورت اختیاری نوشته شده بود را می توانید اضافه کنید. موز را خرد کنید و همراه با آجیل خرد شده، کره بادام زمینی و انواع توت ها روی ظرف ها بریزید. می توانید اوتمیل وگان خود را گرم نوش جان کنید. یا به مدت یک ربع در یخچال قراردهید تا خنک گردد و سپس، نوش جان کنید.

فوت و فن های طز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر

- اگر برای خرید مواد لازم به فروشگاه می روید، جو دوسر استفاده شده در این طرز تهیه همان بلغور جو دوسر است.

- برای خاص تر شدن اوتمیل می توانید میزان زیادی توت یخ زده روی ظرف بریزید. سپس، ظرف را به مدت دو تا سه دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شهد توت ها خارج شوند. اگر توت تازه داشته باشید هم این کار به خوشمزه تر شدن اوتمیل یاری می نماید.

- می توانید از سس توت فرنگی خانگی هم بهره ببرید.

- می توانید میزان بیشتری از اوتمیل وگان با شیر جو دوسر را تهیه و در یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب، برای روزهای دیگر هم صبحانه دارید. برای مصرف روزانه، کافی است آن را چند دقیقه در مایکروفر گرم کنید.

- اوتمیل را می توانید به مدت یک هفته در ظرف در بسته درون یخچال و به مدت شش ماه در فریزر نگهداری کنید.

- اگر وگان هستید شاید مایل باشید از شیرهای گیاهی متنوع تری بهره ببرید. راحت تر است شیرهای گیاهی را در وعده های بیشتر خودتان در خانه تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم طرز تهیه شیر بادام خانگی، طرز تهیه شیر نارگیل خانگی و طرز تهیه شیر فندق خانگی را یاد بگیرید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر برای صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اوتمیل وگان با شیر جو دوسر برای صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید