صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی اراضی لشکر 64 ارومیه ضروری است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اراضی لشکر 64 ارومیه از آثار تاریخی و فرهنگی برخوردار بوده و ضرورت دارد که از این پشتوانه ها صیانت شود.

صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی اراضی لشکر 64 ارومیه ضروری است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، آیدین رحمانی در جلسه بررسی آخرین شرایط اجرای طرح سامان دهی اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه که 10 اردیبهشت 99 در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، شهرداری ارومیه، ارتش و سایر دستگاه ها باید برای سامان دهی هر چه بیشتر اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه تلاش کنند.

او با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی غنی در دل این پادگان جای گرفته است، افزود: همچنین وجود درختان کهنسال و فضای سرسبز در محوطه این پادگان آن را تبدیل به تنفس گاه شهر کرده است که در طراحی نقشه های جدید برای ساماندهی باید ضمن حفاظت اصالت و بناهای تاریخی و فرهنگی آن مسائل قابل توجه زیست محیطی نیز در نظر گرفته شود.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: این اداره کل آمادگی دارد در محوطه این پادگان برای راه اندازی موزه تخصصی ادوات نظامی و باغ موزه همکاری های لازم را با ارتش و سایر دستگاه ها داشته باشد.

او شرح داد: زمین های پادگان لشکر 64 ارومیه در مرکز شهر و در ادامه بافت قدیمی شهر واقع شده است که در صورت ساماندهی و احیا و بازسازی بناهای تاریخی آن، می تواند به یکی از مراکز جذب گردشگری در داخل شهر تبدیل شود.

رحمانی گفت: این بخش از شهر برای مردم ارومیه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و می طلبد که هماهنگی های بین بخشی با جدیت بیشتری صورت بگیرد.

منبع: میراث آریا

به "صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی اراضی لشکر 64 ارومیه ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی اراضی لشکر 64 ارومیه ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید