شمشیر کمیاب وایکینگ ها بازسازی شد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، شمشیر کمیاب وایکینگ ها بازسازی شد.

شمشیر کمیاب وایکینگ ها بازسازی شد

دو تکه از یک شمشیر پرنقش و نگار که حدود یک هزار و 200 سال از یکدیگر جدا شده بودند، دوباره به یکدیگر متصل شدند. این دو تکه با فاصله یک سال به وسیله جویندگان گنج در نروژ کشف شدند.

نخستین تکه از این شمشیر سال گذشته به وسیله یک جوینده گنج کشف شد که یک مزرعه واقع در استاوانگر را جست وجو میکرد. جوینده گنج درحالیکه نمی توانست تشخیص بدهد دقیقا چه چیزی کشف نموده، این تکه فلز را به موزه باستان شناسی شهر تحویل داد. زمانی که دوست او تکه دیگر را پیدا کرد، معین شد این دو تکه فلز در حقیقت بخش هایی از یک شمشیر بزرگ دوران وایکینگ ها است.

به گفته یکی از باستان شناسان دانشگاه اسلو، این شمشیر یکی از شمشیرهای نادری محسوب می گردد که بیشتر به اسکاندیناوی تعلق دارند، اما در کشورهای اروپای غربی و شرقی نیز کشف شده است.

تیغه این شمشیر هنوز کشف نشده است اما نقش و نگارهای حکاکی شده و جزئیاتی از طلاکاری و نقره کاری روی قبضه آن معین است.

با توجه به طرح های روی قبضه میتوان نتیجه گرفت این شمشیر در امپراتوری فرانک یا انگلستان و در حوالی 800 میلادی فراوری شده باشد. البته این احتمال وجود دارد که یک آهنگر نروژی با استعداد این شمشیر را با الهام از سلاح های فرانک ها ساخته باشد.

از بین حدود 3000 شمشیر وایکینگی که تا به امروز در نروژ کشف شده است، فقط 20 مورد از آنها با این شمشیر مشابهت دارند. هویت مالک این شمشیر نیز هنوز معین نیست.

روی تیغه بیشتر شمشیرهای متعلق به این دوره از تاریخ نام صاحب آنها حکاکی شده است، اما با توجه به اینکه تیغه این شمشیر هنوز کشف نشده است، باستان شناسان برای مشخص هویت آن باید از سرنخ های دیگری استفاده نمایند.

در سال 1883 نیز قبر متعلق به یک ملکه ثروتمند وایکینگ در فاصله نه چندان دورتر از محل کشف این شمشیر پیدا شده بود.

منبع: همگردی

به "شمشیر کمیاب وایکینگ ها بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمشیر کمیاب وایکینگ ها بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید