سلامت کشاورزان شهرستان دیر پایش می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، احمد آخوندی عصر دوشنبه در اولین نشست کمیته بهداشت کشاورزی شهرستان دیّر اظهارداشت: برای ارائه بهینه خدمات بهداشت حرفه ای به کشاورزان، طرح بهداشت کشاورزی در شهرستان دیّر در حال انجام است.

سلامت کشاورزان شهرستان دیر پایش می گردد

وی گفت: اجرای برنامه بهداشت کشاورزی، اقدامی موثر در راستای ارتقای سلامت کشاورزان و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری های شغلی است که با ایجاد محیط های کار سالم و بهبود کیفیت و فراوری محصولات کشاورزی سالم امکان پذیر است.

وی اضافه نمود: کارشناسان بهداشت حرفه ای مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت به طور منظم از واحدهای کشاورزی، کارگاه ها و کارخانجات بازدید می نمایند و ضمن ارایه خدمات بهداشت حرفه ای سلامت کشاورزان را پایش و ارزیابی می نمایند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به این که در این شهرستان کشاورزی بخش مهمی از اشتغال جامعه را به خود اختصاص داده است، توضیح داد: برای دست یافتن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی، باید به وضعیت بهداشتی کشاورزان توجه کافی گردد تا همزمان با رشد کمی و کیفی کشاورزی، با رعایت استانداردهای بهداشت کشاورزی، سلامت فراورینمایندگان محصولات نیز در برابر مخاطرات محیط کار، حفظ گردد.

وی اضافه نمود: سلامت کشاورزان و برنامه های مربوط به آن در حوزه بهداشت در دو مقوله سلامت کشاورزان و سلامت مواد غذایی به طور ویژه پیگیری می گردد.

آخوندی به خطراتی که سلامت کشاورزان را تهدید می نماید اشاره نمود و گفت: برای صیانت از کشاورزان در برابر مخاطرات محیط کار، اولین قدم شناخت مخاطرات، بیماری ها و عوارضی است که ممکن است سلامتی این قشر زحمتکش را به مخاطره اندازد.

وی اضافه نمود: مهمترین مخاطرات موجود در حوزه کشاورزی بیماری ریوی، مشکلات پوستی مانند التهاب پوست و سرطان پوست، سردرد، سرگیجه، التهاب چشم و علائم گوارشی ناشی از تماس با سموم و آفت کش ها، مشکلات اسکلتی – عضلانی در اثر تنش های ارگونومیک و بیماری های مشترک انسان با حیوان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سلامت کشاورزان شهرستان دیر پایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت کشاورزان شهرستان دیر پایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید