راه چاره نظامی سابق آمریکا به ترامپ برای مذاکره با ایران

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، یک مقام اسبق نظامی می گوید ترامپ باید بپذیرد که استراتژی بردن ایران به گوشه رینگ، رفتارهای این کشور را تهاجمی تر خواهد نمود و این مسئله می تواند بر جریان عبور و مرور جهانی نفت تأثیر بگذارد.

راه چاره نظامی سابق آمریکا به ترامپ برای مذاکره با ایران

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مایکل اسمیت، دریادار بازنشسته آمریکا که بیش از 20 سال در ارتش آمریکا خدمت نموده و هم اکنون رییس یک کالج آمریکایی است در یادداشتی در وبسایت تحلیلی لوبلاگ، با انتقاد از سیاست ترامپ در مقابل ایران، پیامدهای سقوط پهپاد آمریکایی بدست نظامیان ایران را مورد آنالیز قرار داده است. وی معتقد است دولت ترامپ همچنان ناتوان از ترسیم یک استراتژی مناسب در راستای منافع ملی آمریکا در مقابل ایران است و این مسئله به سرعت در حال تبدیل شدن به یک سرشکستگی بزرگ به دلیل سستی و اهمال در انجام وظایف است. این در حالی است که بسیاری از دیپلمات ها و متخصصان نظامی از ماهها قبل بر این مسئله تأکید نموده بودند. اعمال سیاست کورکورانه فشار حداکثری بر ایران که فاقد نتایج واقع بینانه است منطقه آرام آرام منطقه را به لبۀ یک درگیری جدید در خاورمیانه سوق می دهد. افزایش فشار، بیانیه های جنگ طلبانه و در نهایت سیاست انزوای دیپلماتیک، رفتار ایران را به میل آمریکا تغییر نداده است.

این مقام اسبق نظامی درباره کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران می گوید: کاخ سفید تصور می نماید که افول آرام اقتصاد ایران و کاهش صادرات نفت این کشور، تهران را به زانو درآورده و پای میز مذاکره برای خواسته های آمریکا می آورد. این تصور کاملا اشتباه است. در واقع تهران، به سیاست چماق واشنگتن واکنش نشان داد، و نه سیاست هویج، و متعاقبا نه تسلیم شد و نه امتیازی داد. ایالات متحده آمریکا باید بپذیرد که در سیاستش در مقابل ایران شکست خورده است و اذعان کند که استراتژی بردن ایران به گوشه رینگ، رفتارهای این کشور را تهاجمی تر خواهد نمود و این مسئله می تواند بر جریان عبور و مرور جهانی نفت تأثیر بگذارد و به یک معنا ایالات متحده آمریکا را وارد جنگ تازه ای در خاورمیانه کند.

وی همچنین درباره اصرار آمریکا برای مذاکره با ایران می گوید: به همان میزان که مذاکره مهم است، دولت ترامپ باید مطالبات بلندپروازانه و درخواست های غیرمعقول خود را برای حل وضعیت کنونی کنار بگذارد. حمایت بین المللی از مذاکره با ایران به منظور تغییر رفتار ایران - و نه تغییر رژیم و یا محاصره این کشور - باید سیاست اصلی دولت ترامپ باشد.

مشروح این تحلیل را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "راه چاره نظامی سابق آمریکا به ترامپ برای مذاکره با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره نظامی سابق آمریکا به ترامپ برای مذاکره با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید