درمان سردرد در ماه رمضان با روش های خانگی

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، سردردهای ماه رمضان بسیار شایع هستند .در ماه رمضان به علت روزه داری بیشتر افراد حتی کسانی که سابقه سردرد ندارند دچار این عارضه می شوند که بعلت گرسنه و تشنه بودن در طول روز است.

درمان سردرد در ماه رمضان با روش های خانگی

یکی از مسائل شایعی که معمولا در روزهای اول ماه مبارک رمضان وجود دارد، این است که دچار سردرد می شویم. گاهی شدت این سردرد بالاست.در ادامه به آنالیز روش هایی برای برطرف این سردردها می پردازیم.

سردردهای ماه رمضان بسیار شایع هستند .در ماه رمضان به دلیل روزه داری بیشتر افراد حتی کسانی که سابقه سردرد ندارند دچار این عارضه می شوند که بدلیل گرسنه و تشنه بودن در طول روز است.

برای اینکه بتوانید با این نوع سردردها که عمدتا در نتیجه گرسنگی یا تشنگی پدید می آیند مقابله کنید، باید کمی الگوی خورد و خوراک تان را تغییر دهید. در ماه رمضان شیوع سردرد اغلب افزایش می یابد. سردردهایی که هنگام روزه داری ایجاد می گردد معمولا به دلیل افت قند خون، قطع مصرف کافئین، تغییرات الگوی خواب و استرس گرسنگی است.

دلایل متعددی برای شیوع سردرد در ماه رمضان وجود دارد. کمبود آب، افت قند خون،نداشتن خواب کافی و کمبود کافئین از دلایل مهم ایجاد سردرد در این ماه هستند.سردردها معمولا در بعدازظهر آغاز می شوند یا برای برخی از افراد با افطار کردن به وجود می آیند اما نگران نباشید چون با تغییر سبک تغذیه ،می توان این سردردها را مدیریت کرد.

اگر جزو افرادی هستید که وعده های غذایی با قند بالا مصرف می نمایند، قند خون شما در حالت عادی سریع بالا می رود اما با روزه گرفتن این قند خون به سرعت پایین می آید و سردرد می گیرید. خوردن یک وعده غذایی با میزان قند کم، در سحر می تواند از بروز سردرد در طول روز جلوگیری کند.

کم شدن کافئین بدن در ماه رمضان از دلایل اصلی سردرد است. برای جلوگیری از سردرد باید چند روز مانده به ماه رمضان، آرام آرام مصرف کافئین خود را پایین بیاورید یا قبل از اذان صبح از نوشیدنی دارای کافئین قوی بهره ببرید.

ما راه دوم را به شما توصیه نمی کنیم زیرا مصرف نوشیدنی کافئین دار هنگام سحر،بدن را کم آب می نماید.

احتیاج به خواب مثل احتیاج به غذا یک احتیاج اساسی است، بنابراین خواب شما باید در ماه رمضان هم به میزان کافی باشد.

متاسفانه در این ماه به اجبار تغییراتی در خواب و بیداری بیشتر افراد پیدا می گردد، پزشکان توصیه می نمایند که ساعات خواب طوری تنظیم گردد که فرد دچار کم خوابی آزار دهنده یا پرخوابی نگردد. بهتر است بلافاصله بعد از خوردن سحری و با شکم پر نخوابید و البته خواب بلافاصله پس از افطار هم صحیح نیست، برترین زمان خواب در ساعات اولیه شب است.

کم آب شدن بدن از دیگر دلایل شایع سردرد است. مصرف کافی مایعات قبل از آغاز روزه تا حدود زیادی از سردرد جلوگیری می نماید.

منبع: برنا

منبع: فرادید

به "درمان سردرد در ماه رمضان با روش های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سردرد در ماه رمضان با روش های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید