خطر ابتلا به کرونا با مصرف زیاد شیرینی در نوروز

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف زیاد مواد قندی و شیرین در نوروز موجب تضعیف سیستم ایمنی می گردد و خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

خطر ابتلا به کرونا با مصرف زیاد شیرینی در نوروز

به گزارش ایرنا، زهرا عبداللهی به سالمندان، بچه ها و نوجوانان توصیه کرد از پرخوری و مصرف شیرینی در روز های نوروز خودداری نموده تا دچار چاقی و کرونا نشوند.

وی گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نوروز برای پیشگیری از کرونا لازم است و در صورت لزوم از انواع شیرینی های ساده و در مقدار کوچک برای پذیرایی استفاده گردد تا میهمانان با افزایش دریافت قند و چربی اضافی روبرو نشوند.

عبداللهی ادامه داد: شیرینی های تازه که با اندازه زیاد شکلات، خامه یا ژله تهیه می شوند، مقدار کالری بالایی دارند و زیادی قند و چربی وارد بدن می نمایند که علاوه بر اضافه وزن، بالا رفتن مقدار چربی های خون را نیز در پی دارد و توصیه می گردد برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی که عامل خطر ابتلا به کرونا است به جای شیرینی یا شکلات یک عدد میوه مصرف گردد.

وی افزود: مصرف میوه و سبزی به خاطر دارا بودن مواد مغذی گوناگون از جمله ویتامین های A، C، B، املاح معدنی آهن، منیزم، پتاسیم و موادآنتی اکسیدانی همانند فلاونوئید و کارتنوئید می تواند با تقویت سیستم ایمنی ما را در برابر بیماری های زیادی به ویژه کرونا بیمه کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توضیح داد: آنتی اکسیدان ها به وسیله ترکیب با رادیکال های آزاد که در پی واکنش های اکسیداسیونی در بدن فراوری می شوند از آسیب و تخریب سلول های بدن جلوگیری می نمایند؛ در واقع مصرف سبزیجات رنگارنگ به علت املاح معدنی و ویتامین های مختلف می تواند بروز بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت، سرطان به ویژه سرطان های دستگاه گوارش و چاقی را در افراد کاهش دهد.

به گفته عبداللهی، مصرف میوه و سبزی می تواند از افزایش وزن و چاقی که احتمال ابتلا به کرونا را در فرد افزایش می دهد جلوگیری کند، زیرا چاقی خود یک عامل خطر مهم ابتلا به کرونا محسوب می گردد و مرگ و میر ناشی از کوید 19 در افراد چاق بیشتر است.

وی افزود: در نوروز بهتر است به جای استفاده از نوشابه های گازدار و آب میوه های صنعتی که قند زیادی دارند از انواع شربت های خانگی کم شیرین مانند شربت سکنجبین، خاکشیر، به لیمو، آبلیمو و به جای استفاده گردد بعلاوه توصیه می گردد بلافاصله پس از صرف شام نخوابید و یا قبل از خواب آجیل زیاد مصرف نکنید.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توضیح داد: زیاده روی در مصرف آجیل و شیرینی در نوروز سلامت بدن را از مصرف کافی سایر گروه های اصلی غذایی مانند شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات و سبزی و میوه باز می دارد و در این روز ها سعی گردد برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بیشتر از انواع سبزی های خام و پخته از جمله سبزی خوردن و سالاد خانگی در وعده های غذایی استفاده گردد.

عبداللهی ادامه داد: انواع سبزی های خام و تازه، حاوی ویتامین های مختلف است که با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می دهد و در این میان استفاده از سیر، زنجبیل و پیاز در وعده های غذا هایی توصیه می گردد، زیرا تقویت نماینده سیستم ایمنی هستند.

منبع: فرارو

به "خطر ابتلا به کرونا با مصرف زیاد شیرینی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ابتلا به کرونا با مصرف زیاد شیرینی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید